Det där med min ankomst till Nantes

När jag kom fram med tåget 00.10 till Nantes, tog jag spårvagnen till Commerce och hann sedan med den sista spårvagnen hem till mig. Jag kom fram 00.38 och öppnade dörren försiktigt. Posten låg kvar innanför dörren men jag tänkte att de säkert bara glömt ta hand om den. Värdfamiljen hade nämligen sagt att de skulle komma hem den 28 eller 29 december. Jag drog in resväskan och ställde den innanför dörren, vid entréen. I Sverige hade jag köpt en herrgårdsost som jag tagit med mig så jag la in den i kylskåpet, såg då att fönsterluckorna var neddragna ut mot trädgården - har aldrig varit med om det tidigare. Jag fick då en konstig känsla, något stämde inte. Jag tog min gigantiska ryggsäck och gick försiktigt upp till mig. Där såg jag att N's dörr till hans rum var öppen. Jag kikade försiktigt in och såg att han låg inte där i sängen.
Jag kollade med hjälp av ljus från mitt rum upp och såg att dörren till föräldrarnas rum var öppen. De kunde knappast vara hemma då! Jag gick in till mig, försökte ansluta till wifi men det fanns inget att hitta?! Så jag kunde inte kontakta familjen hemma och säga att jag kommit fram... Och mitt abbonnemang är uppsagt då jag kan inte skicka vanliga sms heller... Jag satte ett alarm på 10 så jag kunde gå till ett café för att upplysa familjen att jag kommit fram. Det kändes bara så konstigt, värdfamiljen var inte hemma fastän de skulle vara det...

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR