Idag - söndag

Jag vaknade runt klockan kvart över tio efter att ha fått nära tio och en halv timmes sömn. Låg kvar i sängen och runt elva hörde jag Ann ropa att frukosten var klar så jag gick ned och åt med henne, Emma och Emilie. Mörkt bröd - bäst. Efter frukosten gick jag upp till mig, klädde på mig och gjorde mig i ordning och gick sedan ut på en promenad i byn (820 invånare). Tog en hel del bilder och gick sedan tillbaka. Då hade Anns dotter kommit, Mary-Katerin, och jag hälsade och pratade med henne. Även första gången jag träffade henne. Vi åt lunch, rostbiff med haricots verts och potatis samt svenska kantareller. Till efterrätt åt vi en glass mer maräng och fläder. Jag tog en 30 minuters powernap (läs: läste) och sedan åkte jag, Ann, Mary-Katerin och Emile längs kusten och de visade mig fina ställen. Trevligt! Vi avslutade med en varm choklad innan det bar iväg tillbaka och jag fixade i ordning min packning, lite proviant och tog bort lakanen samt skrev i gästboken. Vi sa hej då till Ann och åkte med bilen till Ikea. Sa hej då till de andra och åkte med "Covoiturage" mot Nantes. Bilfärden till Nantes tog inte ens tre timmar, två timmar och femtio minuter. Jag vilade en del under färden och var framme i Nantes runt 21.20. Anlände till spårvagnsstationen Gare Maritime, tog spårvagnen efter 5 minuters väntan till Commerce och sedan väntade jag i en kvart på min spårvagn. Kom hem vid 22.00, pratade en del med föräldrarna om helgen och frågade vad de hade gjort. N var i säng men vaken och efter att jag sagt god natt till föräldrarna så gick jag till mig och en stund senare smög han sig in i mitt rum för att säga god natt.
Nu ska jag sova, trött efter en trevlig helg! Bilder kommer imorgon.


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR