Igår onsdag - 10 timmars arbetsdag

Jag vaknade vid 8 som jag alltid gör på onsdagar. Jag hörde mamman åka till jobbet och N vara nere och äta frukost med pappan. Trodde han skulle väcka mig då han brukar åka till jobbet då annars men inte. Jag gick ned vid 8.30 och åt frukost och 9.00 åkte pappan till jobbet. Onsdagsförmiddagen var som alltid, nästan problemfri med påklädningen och tandborstningen. Vid 11 gick vi till spårvagnen och åkte till sporten. Jag stannade hela tiden och det var roligt att se N göra allt väldigt bra.
Vi tog spårvagnen hem, var hemma vid 13.20 och åt morotspuré och varmkorv till lunch. Han sov från 14.20 till 16.50 och då läste jag nere och underhöll valpen. När han vaknade så spenderade vi eftermiddagen med lite barntv och sedan sjöng vi svenska sånger. Han duschade utan problem och vi pratade sedan lite om syskon eftersom han är ensambarn.

Föräldrarna kom hem vid 19-tiden, pappan berättade om att han fått det nya jobbet, ungefär vd på ett företag här och han var väldigt glad så vi firade med champagne. Vi åt potatis och fisk i ugn och vid 21-tiden mötte jag Rike vid Commerce och vi gick till en bar vid hörnet av Commerce. Sara kom senare och berättade hur mycket hon jobbat, 12 timmar varje dag hela veckan... Vid 23.00 tog jag spårvagnen hem och var hemma vid 23.07. Somnade runt midnatt, frös en del då det var 1 grad...


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR