Igår, onsdag

Först och främst, ni läsare är riktigt bra - ni fortsätter att klicka er in här fast min uppdatering är sämst. Men jag ska bli bättre, promise!

Iallafall, igår var det onsdag och heldag. Det är tur att jag bloggar om mina dagar här i Frankrike, annars hade jag verkligen glömt bort allt. Jag kommer knappt ihåg vad jag gjorde i förrgår exakt! Alors, jag vaknade vid 8, mamman knackade på min dörr en kvart senare och ursäktade sig och sa att N redan var vaken. Jag gick ned, fixade min frukost, åt havregrynsgröt (så gott!!) Mamman åkte och pappan kom sedan ned, juste mamman sa innan att pappan skulle ta hand om berget med disk och sen kom pappan ned och sa: "skulle du kunna ta hand om disken mikaela, vore jättesnällt!" Haha vad ska man säga. Han åkte sedan, jag avslutade min frukost och N såg klart på barntv. Som vanligt sedan och inga problem med något. Vi gick till sporten vid 11, och precis när vi ska gå på spårvagnen så kommer jag på att jag glömt mitt spårvagnskort i min vinterjacka - använder min höstjacka nu eftersom det är 12 grader! Jag hade som tur var en 24 timmars biljett för 4 personer, lite onödigt but what to do. Jag stämplade den, vågar inte åka utan biljett och vi åkte till sporten. Jag gick till Intermarché, köpte lite nödvändigheter och gick tillbaka till N. Vi gick till spårvagnen, inga problem. Jag köpte en 1 timmes biljett, alltid bra att ha ifall att! Vi kom hem runt 13.15, åt kokt potatis och kokt korv.
Pappan kom sedan hem efter att varit med valpen vid veterinären, hunden hade loppor... N sov sedan och jag satt nere i vardagsrummet och hunden sov mestadels. Runt 16.30 vaknade N och vi spenderade eftermiddagen som vi alltid gör. Pappan kom hem runt 18.50, promenerade valpen och förberedde sedan middagen. Mamman var på vinprovning, haha fransoser... Vi åt stekt fläskkött och rösti. Mamman kom hem och vi pratade en del och ett tag senare, vid 21.00 mötte jag Rike vid Commerce i stan. Vi tog en tur runt i stan, kollade in rean genom fönsterna i affärerna, rean är så bra här! Började igår onsdag. Mellan 30-80% rea och så mycket! Vi gick till en bar vid Commerce, tog ett glas och satt och pratade. Sara kom sedan och det var roligt att ses igen för sist var 20 december! Vid 23.30 tog jag spårvagnen hem och kom hem. Jag gick sedan och la mig en timme senare.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR