Igår söndag - överraskning

Jag vaknade vid klockan 10 av mitt alarm, efter fem timmars sömn... Jag gick upp runt 10.30 för att äta frukost, gästerna skulle nämligen komma vid elva och jag ville inte äta frukost när de var där. Fick veta att de skulle komma vid 11.30 när jag åt frukost dock. Jag skypade vid elva med Bea i över en timme, N kom in under samtalet och bad mig reparera en leksak men det gick inte, pappan kom upp och sa "N lämna Mikaela i fred." sedan Skype med familjen hemma i en timme. Jag hade inte sagt hej till gästerna, har träffat de en gång tidigare då mamman är en kollega till mamman i värdfamiljen. Runt kvart i två hörde jag med Rike om hon kände för att ses för att gå en promenad längs floden Erdre. Vi båda bor hyfsat nära den. Hon hängde gärna med så vi bestämde oss för att ses vid bron mellan oss, vi bor på varsin sida av floden, så 14.20 skulle vi ses.
Jag gick ned, sa hej till gästerna och pratade lite snabbt. Jag hade mina träningskläder på mig så de sa: "ah du ska ut och springa?" "Nej en promenad bara." Jag gick sedan, det var så himla fint väder ute!! Jag hade en långärmad tshirt, en långärmad träningströja och tjocktröjan från studenten och jag frös inte! Januari!!

Jag promenerade mot bron, det tog endast 15 minuter att gå dit! Enligt Google Maps skulle det ta 25... Jag mötte Rike där och vi promenerade längs floden. Så himla fint! Vi satt på en bänk om bara njöt av solen, 13 grader! Jag hade till och med solglasögon. Lite mer än en timme senare sa vi hej då vid bron och jag gick hem, var hemma 15.40 så i en timme och fyrtio minuter hade jag promenerat. Jag mötte familjen och gästerna vid gatans början, barnen cyklade, vi pratade lite snabbt och de sa att jag gärna fick ta sushi om jag ville ha. De hade nämligen gjort egen sushi när jag skulle gå.
Jag gick hem, tog en dusch, åt lite sushi och fixade mig. 17.00 så tog jag spårvagnen, gästerna åkte hem och jag åkte mot Commerce.
Jag mötte sedan Sara och Rike där och vi gick till Stratto där vi åt lätt middag. Därefter bar det av mot Rikes överraskningspresent! Hon fyllde år i torsdags och vi gav henne en överraskning. Vid Commerce fick hon en ögonbindel och vi gick i armkrok mot spårvagnen. Haha gissa om många kollade och skrattade. Vi tog spårvagnen, gick av vid Mediateque, en hållplats för tidigt så att inga misstankar skulle väckas. Vi gick över bron och till Stereolux, en konsertanläggning. Där tog vi av henne ögonbindeln och satte konsertbiljetten i hennes händer. Hon blev så himla överraskad!! Vi hade pratat lite om att gå på konserten men bara glömt bort det. Så det var rätt kul. Hon blev så himla glad, överraskad och tyckte det var alldeles för snällt. Vi gick, tog ett glas muscadet vin, 2€ = 18kr!!, och vid 19.30 började konserten. Det var med Angus Stone och konserten var bra! Vi stod på andra raden, näst längst fram.
När konserten var slut vid 20.45, gick vi tillbaka till Commerce och vi sa hej då. Jag tog spårvagnen hem vid 21.25. Pappan hade åkt till Lyon på jobb, han hade tidigare ringt mig innan den lätta middagen och frågat om jag kunde lämna N imorgon i skolan, självklart sa jag ja. Så jag sa hej till mamman och N när jag kom hem. Jag skypade snabbt med mamma och pappa om var de ska bo när de besöker mig i mars, de kommer nämligen på besök!!! Jag såg sedan klart på Inglorious Bastards som jag börjat se dagen innan. Somnade runt midnatt.

På promenad längs Erdre.

Sushi! Nedan från "kidnappningen".

Konserten.

 

Kommentarer
Postat av: Gabriella Svensson

Haha, min familj hade också gjort egen sushi i söndags! :P

Svar: hahaha vilket sammanträffande! ;)
/Mikaela Åhlén

2013-01-29 @ 20:42:17
URL: http://fairyfloss.blogg.se/
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR