Igår tisdag - samtalet om hemresa

Jag vaknade runt 9.30, låg kvar i sängen till 10-tiden då jag åt frukost. Duschade och fixade mig och funderade på att ta en snabb tur till centrum men det regnade massor så stannade hemma. Jag hämtade N i regnet, kom hem och värmde på potatis i ugn och fisk och vi åt. Lekte på hans rum sedan och var minimala problem när vi skulle till skolan.
Jag lämnade honom och gick hem, diskade och sedan ringde Rike och frågade om vi kunde ses på stan. Jag mötte henne på juice baren Mango vid 14.15 och vi satt där lite mer än en timme. Blev en chai latte och en naturell yoghurt med mango. Vi satt där och pratade länge och sen började en man från Kanada i 30-årsåldern prata med oss om ingenting. Han reste runt i Europa och vi upptäckte sedan att eftersom han kunde engelska bra hade han säkert lyssnat på hela samtalet. Haha!
Vi skiljdes åt och jag gick och köpte 10 frimärken för 8€. Gick till Lafayette och hittade att rean är superbra nu, den pågår fortfarande i lite mer än två veckor så tänk vad man kan fynda då! Mitt passfodral som jag köpte i början av rean var 50% rabatt på nu, jag köpte det med 20% rabatt... Jag åkte hem vid 15.50, mötte pappan i dörren men han åkte tillbaka till jobbet igen. Jag hämtade N, vi gjorde en övning då han skulle hitta ord som började på hans namn, pappa, mamma och Mikaela. Han var riktigt duktig!
Han duschade utan problem och pappan kom hem runt 18.50, mamman var ännu på jobbet. Vi åt lax i ugn och ris. Jag var sedan tvungen att gå då jag skulle på bio med Rike. Jag kom dit vid 20.20 och det var kö utanför! Jag ställde mig i kön, såg platserna till filmen bli färre och färre och sedan var de slut. Vi hade tänkt se Django Unchained. Vi gick till baren vid Commerce och pratade. Vid 22-tiden åkte jag hem, berättade för föräldrarna att filmen var "complet" och sedan ställde jag frågan om mitt hemresedatum i juni... Nervöst! De tog det okej först, ville att jag stannar längre och jag sa att jag ska prata med mina föräldrar. Jag satt kvar i en halvtimme och pratade med dem och det var väldigt trevligt. Jag sa god natt och gick upp till mig. N var fortfarande vaken och jag hjälpte honom hitta sin napp. Sa god natt och hörde han sjunga ända till 23.45. Jag gick för att borsta tänderna och sa god natt och vi båda började skratta så himla mycket, mamman kom upp och hon skrattade så mycket hon med, så roligt! Jag somnade sedan runt midnatt.


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR