Lördag den tolfte januari

Jag vaknade runt 10 av att det var helt tyst i huset, åt frukost lite senare och upptäckte att ingen var hemma. Underbart. Det är inte det att jag inte gillar min värdfamilj men att ha några tysta minuter var underbart, inte ens valpen var hemma! Jag gick sedan upp till mig och

När jag kommit dit så kom pappan precis hem. Jag stannade kvar, han hörde att jag var hemma som när jag duschade och så. Jag stannade sedan på rummet, mamman, N och valpen kom hem från veterinären. De åt sedan lunch jag gick ned, sa hej och vi pratade lite och jag åkte sedan hemifrån vid 13.00. Kom till Commerce där jag läste ”50 shades of Grey” och väntade på Sara, hon kom ett tag senare. Vi gick till Sephora, köpte billigt smink på rean – vi fick 4 ögonskuggor och body butter för 9 euro! Vi gick till Longchamp och jag köpte ett passfodral, annars 35 euro – nu 25 euro. Vi kände sedan för att äta lunch och vi funderade att gå till ett sandwich-ställe/café men fick sedan cravings för kebab för första gången sedan i sommar, ingen av oss har ätit det sedan vi lämnade Sverige i augusti och september. Det var okej, här äter de kebaben/dönern i bröd med sallad, sås, grönsaker med pommes frites bredvid. Fick det och en dryck för 6 euro.
Vi gick vid 15-tiden till bion, Rike var tvungen att jobba så hon gick med ”sina pojkar” till bion och vi ”råkade” stöta ihop med henne. De var så små och söta, 6 och 8 år. Vi pratade lite franska med dem innan vi gick till Galleries Lafayette (som NK/Åhléns City), kollade lite där och gick sedan runt slottet, promenerade runt och sedan åkte Sara hem vid 17-tiden. Jag tog spårvagnen till tågstationen, köpte en biljett till Brest dit jag ska nu på lördag. 38 euro kostade det, enkel… Han sa ”thank you” och det är så irriterande när de pratar engelska med en!!
Rike ringde och sa att hon var på väg hem med pojkarna och att vi kunde ses. Jag gick till Fnac, kollade på rean och bestämde sedan med Rike att vi skulle äta middag hemma istället för ute. Jag var knappt sugen på att gå ut senare på kvällen eftersom jag var så trött. Jag kom hem runt 18.30 och gick till mitt rum, pratade en del med mamman och N. Vi åt sedan Croque Monsieur med sallad till middag. Jag skypade en halv timme med familjen hemma och mötte sedan Rike vid Commerce, vid 21.30. Vi gick till Delirium Bar och drack hallonöl och pratade en himla massa som alltid. Vi mötte Sara senare, gick till ”The Live Bar” vid slottet där Alex (Usa) och Leemart (Irak) mötte upp. De är två killar som pluggar på universitetet här.

Vi gick till en nattshop, hämtade Saras cykel och tog spårvagnen vid midnatt mot île de Nantes, jag hade hittat en app om Nantes där det tipsades om en nattklubb med house, dance, electro och tecno som musik. Asbra tyckte vi! Vi gick dit, det var ute i nästan ingenstans, bara bostadsområde.  Vi hittade klubben och avslutade vårt vin utanför och gick sedan in. Dörrvakten var assur och sa att det var olagligt att dricka utomhus. Han hade också gått ut flera gånger och sett oss göra det, varför inte säga det då? Vi kom in i alla fall, betalade inget i entré, inget visande av leg (som alltid här) och betalade 2 euro för garderob. Vi kom upp till klubben, musiken var bra men ingen dansade. Vi satt i sofforna ett tag innan vi fem började dansa, de enda som dansade. Det tog en halvtimme innan fler också dansade. Till slut var dansgolvet nästan fullt. Haha det visade sig också vara en gay klubb. Men det var askul, inga jobbiga fransoser som skulle vara too much. Vi hade verkligen roligt och musiken var så himla bra! Swedish House Mafia’s Don’t you worry child spelades efter jag önskat den hos DJ’n. Vid 3.40 lämnade vi klubben, 4.00 tog vi nattbussen från Commerce, tog 15 minuter att powerwalka tillbaka. Jag, Rike och Alex tog bussen och jag gick av vid rätt hållplats, var hemma 4.26. Hunden sov hos föräldrarna, tack och lov. Jag somnade runt 5 och fick 3 och en halv timme sömn.


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR