Måndag - vardagen tar sin början igen

Jag vaknade vid 8.50 av att det var helt tyst i huset, underbar känsla. Hunden vaknade runt 9.15 och jag åt frukost sedan, duschade och fixade mig och tog sedan spårvagnen till centrum vid 11.20. Jag mötte Rike i en skoaffär och vi gick till en pappersaffär där jag köpte kuvert och vi gick sedan mot Commerce, tog spårvagnen till Hotel-Dieu där det skulle vara en loppmarknad men vi hittade inte den så vi gick till Bouffay-kvarteren och åt lunch på en thailändsk restaurant. Har varit där en gång tidigare och lyssna på detta. Jag åt kycklingssallad till förrätt, ris med kyckling i thaisås och chokladglass till efterrätt + mangojuice för endast 9 euro! Det är cirka 80 kronor!! Det är så bra med Nantes, inga turistrestauranter, turistfällor och turistpriser som i Paris och södra Frankrike till exempel.
Vi gick till spårvagnen, kom 5 minuter för sent till franska kursen. Jag fick vara i en svårare grupp idag, i ett annat klassrum. Vi höll på med begreppen y och en. Jag, Maggie och Rike tog spårvagnen och jag hämtade N vid 16.25. Vi var hemma och lekte under eftermiddagen, inga problem. Han duschade och pappan kom hem 18.45 och mamman strax därefter. Vi såg lite av filmen Madagascar 3 och åt middag, fisk med potatis i ugn. Jag frågade pappan sedan om han kunde hjälpa mig med min mobil och det gjorde han. Nu har vi testat men min iphone är operatörslåst... Ska se om jag kan låsa upp den, min franska mobil har nämligen sämst batteri... Jag gick upp till mig vid 20.45, N kom in på mitt rum senare och sa "mikaela jag kan inte sova....." söt. Jag ska nu läsa och sedan sova, god natt!

Lunchen nedan...



Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR