Omiljövänliga Frankrike

I Frankrike existerar inte pant. Därav slängs plastflaskor i soptunnorna och min värdfamilj och mina kompisars värdfamiljen sopsorterar inte. De slänger glas i soptunnan till exempel, huh? Som här, det är så här de gör med plastflaskorna vi dricker till middag och lunch varje dag. De knölar ihop plasten och lägger den i soptunnan.
Nantes är "the green city 2013", för något år sedan vann Stockholm. Detta är ett stort pris, ett miljövänligt pris men jag håller så inte med. Bli mer miljövänliga s'il vous plait!

(btw i Sverige är jag omiljövänlig tycker jag, här är jag extremt miljövänlig...)

Innan.Efter.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Bara undrar, varför i all världen vann då Nantes?

Svar: haha jag undrar det också!!
/Mikaela Åhlén

2013-01-27 @ 10:50:16
URL: http://backaintepaback.bloggsida.se
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR