Tisdag - första dagen av 2013

Jag vaknade runt 10.30 av mitt alarm. Gick ned runt 11.20 och åt frukost, mörkt bröd och herrgårdsost, perfekt. Pappan och N var nere, mamman hade åkt till Talensacs saluhall för att handla. Jag gick efter frukosten upp till mig, surfade runt på datorn och runt 14 åt vi lunch. Något med gris och stekt potatis. De berättade då att hunden de hittat på annons kvällen innan skulle de köpa! Så efter lunch så skulle de åka och hämta den. En 9-veckors valp. Snacka om snabbt beslut! Efter lunchen så gick jag upp till mig, de sa hej då och åkte vid 15-tiden. Jag duschade och använde min nya morgonrock som jag fick i julklapp för första gången. Hittade sedan min franska mobil! Den låg i min stora Longchamp väska, jag hade nämligen tänkt ha den som handbagage först men tog en jättestor ryggsäck istället. Så det var jättebra, nu ska jag bara berätta för värdfamiljen att jag inte tappat bort den haha. Jag gjorde mig i ordning och runt 16 åkte jag till Commerce.
Jag gick genom centrum till katedralen där jag besökte skriskobanan för första gången. Den är här i Nantes mellan 21 december till 6 januari så på söndag är den borta! Jag stod där ett tag och kollade på fransoserna som gjorde sitt bästa för att ta sig fram på skriskorna. Tror jag också ska försöka mig på det i helgen, det är gratis tror jag nämligen! Jag drack varm choklad där och satt ute, det var runt 10 grader idag men det känns kallare. Det är en torr kyla eftersom Nantes ligger så nära Atlanten. Jag fortsatte min promenad, gick ner till floden Erdre och satt där och tittade ut. Jag fortsatte, gick över bron, nästan vid île de Versailles och tog sedan bussen vid Talensac och gick 5 minuters sträckan hem.
Värdfamiljen hade kommit hem då och jag möttes i dörren av en liten valp, urgullig och jätteliten! Jag hälsade och gosade lite med valpen innan jag gick upp till mig. Var hemma runt 18.15 och vi åt middag runt 19.30, morotspuré och kyckling. Valpen somnade sedan i sin korg, söt. Mamman visade var jag kunde hitta mat till honom imorgon och så. Jag gick upp till mig vid 20.45 och såg klart filmen Puss. Ska sova nu när detta inlägg är uppladdat! God natt, à demain!

Mittemot katedralen.
Katedralen.
De håller på att tvätta katedralen, se det ljusa - det är nytvättat.
Katedralen från baksidan.
Skriskobanan vid Cours Saint Pierre.
Cours Saint Pierre.
Ett hus :]
Utsikten över floden Erdre och 50 Otages, så fint ljus vid skymningen!

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR