DELF B2

För någon vecka sedan fick jag en avi om att jag hade ett brev att hämta ut på Posten. Jag visste att det var DELF-diplomet och att jag redan klarat det, men nu skulle jag få själva resultatet!
Jag fick runt 75 av 100 vilket jag är nöjd med då jag inte pluggade alls. Kanske två-tre timmar totalt. Jag fick runt 15-16 av 25 på läsa, skriva och lyssna men på den muntliga fick jag 24,5/25. Alltså jag blev så förvånad och sjukt nöjd med den delen! För det var ju främst den muntliga delen som jag ville bli bra på och det blev jag. B2 nivån är nästnäst högsta nivån och många franska universitet har den som intagningskrav. Det innebär också att man har ett så pass bra flyt och kan prata obehindrat om de flesta ämnen. Och sen fick jag även C1-nivån, nivån innan då man räknas som flytande som en som har språket som modersmål. Man kan säga att min franska utvecklades något enormt under året och när någon frågar här hemma om jag är flytande så säger jag ja. Det tycker jag att jag är, utan tvekan. Flytande för att vara svensk för flytande som en fransos kan jag nog aldrig bli. Dessutom var det ju en fransos en gång som var så säker på att jag var från Frankrike, att jag pratade så bra men fejkade en accent. Jag blir rätt så stolt när jag skriver detta :))))))

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR