På väg hemåt, 19/6

Vi började morgonen på hotellet runt 8. Vi packade ihop det sista och slängde lite mer och började bära ut allt till bilen. Jag och pappa gick sedan ned till receptionen och jag lyckades prata till mig en gratis frukost på franska, kändes rätt bra. Så vi åt frukost där och åkte sedan vid 10-tiden från Nantes. Jag ringde Rike och pratade med henne igen och sedan åkte vi till Chateaubriant.


Chateaubriants centrum där vi gick in på Posten för att kolla om man kunde skicka hem saker men det var för dyrt.

De hade också ett gammalt slott i Chateaubriant.
Vi åkte sedan mot Rennes, inget ställe serverade lunch så vi hamnade på Ikea haha där det blev en ostsallad.
Så himla roligt (och bra) att Ikea säljer lösgodis nu för alla utlandssvenskar.Vi stannade sedan på Leclerc och handlade lite franska saker innan vi fortsatte mot Dinan. Vi gick upp på ett gammalt fort och såg den här utsikten.
Vi kom sedan till Dinan i Bretagne och den var liten och fin med korsvirkeshus. Det var också där min mamma köpte sin bröllopsklänning så hon ville tillbaka, eller rättare sagt pappa :-)
Käre bror :-)Vi åkte sedan till Dinard där vi checkade in på vårt hotell och gjorde oss lite till rätta innan vi tog bilen till St Malo med en medeltida borg och mur, dock blev staden bombad under andra världskriget.
Vi hamnade på en restaurant på en sidogata då det regnade så himla mycket. Till förrätt blev det en chèvre sallad med bacon.Moules frites.
Crêpe med saltad karamellsås.
Fint kvällsljus när vi gick från restauranten.
Utsikt från ringmuren mot havet i St Malo.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR