Lördag 8/6-13

Exakt ett år sedan min student...

Jag vaknade vid 6.55, gick upp och fixade mig i ordning och packade det sista. Jag lämnade huset vid 7.25 efter att ha tagit med mig två youghurtar och gick för att ta spårvagnen. Vid Commerce köpte jag en smörgås på La Mie Caline och åkte sedan med linje 1 västerut till Francois Mitterand. Där väntade Covoituragen och bilen som jag skulle åka med till Brest. Jag skulle nämligen åka till Brest för att hälsa på min farmors kusin. Rike var i Paris och Sara hade åkte hem så jag tänkte att det var ett bra tillfälle att hälsa på henne innan min hemresa.
Vi åkte från Nantes vid 8.15 och pratade en del i bilen. Jag halvsov lite också. Vi pratade en hel del i bilen och paret som körde hade till och med varit i Sverige på semester! Vi kom fram till Brest runt 11.30 och jag gick runt lite i centrum innan min farmors kusin hämtade mig vid 12.30. Vi åkte då hem till henne och åt lunch; melon, tomat, mozzarella, sparris och brieost.
Efter lunchen satt vi oss framför datorn och såg prinsessan Madeleines bröllop, hemma i Sverige hade jag inte brytt mig men här i Frankrike blev det plötsligt intressant att se. Vi såg hela bröllopet tills de var nästan framme med båten i Drottningholm. Då var det dags att åka till Creperiet som vi skulle äta middag på. Det blev en complete som alltid nu för tiden samt en med saltad karamellsås. Vi tog sedan en tur med bilen runt i omgivningarna innan vi var hemma vid 22.00. Jag gick till mig en halv timme senare och somnade därefter.


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR