Igår, måndag den 18 mars

Jag vaknade vid 7.50, gick upp strax därefter och sa hej till mamman som åkte till jobbet och även pappan som åkte till Paris för jobb. Vid 8.30 gick jag och N till skolan, jag gick hem och åt frukost och fixade mig i ordning. Tog det sedan lugnt ett tag i sängen innan Rike kom över vid 11-tiden. Sara kom en kvart senare. Vi satt i vardagsrummet, drack te och försökte förstå oss på den franska grammatiken. Jag har nu insett hur svår den är… Så himla krånglig!
Vi åt lite pasta till lunch och vid 13.40 gick vi till spårvagnen, åkte till franskakursen och hade franska i två timmar. Jag hämtade N i skolan vid 16.25 och vi lekte hemma. Jag skrev en del ord för att få honom att känna igen bokstäver och så höll vi på med ljud, hur olika ord låter. Han var trött så han fick se ett avsnitt av Pippi Långstrump sedan innan han duschade och mamman kom hem 18.35. Vi pratade en del och sedan visade hon mig hur huset här såg ut förra året innan de flyttade in, sån himla stor skillnad!! I en halvtimme pratade vi om massa och hon visade mig en hel del bilder. Därefter åt vi middag, spagetti och köttfärssås och pratade jättemycket.  När vi ätit klart sa jag att jag kunde promenera hunden eftersom pappan var iväg på jobbresa i Paris. Mamman tackade så mycket och jag gick en 5-kilometers runda med hunden på en timme. Jag var hemma runt 22-tiden och hade lite Facebook-tid innan jag somnade runt 23.30


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR