Igår tisdag - il fait vraiment froid

Herregud vad kallt det var igår!! 3 grader och små små små snöflingor föll. Inget som stannade dock. Vi gick från 23 grader till 3 grader på någon dag... Ge mig den värmen igen!!

Jag vaknade vid 7.50, hörde pappan knacka på min dörr 7.55 och svarade "j'arrive dans 3 minutes". Jag klädde på mig och sa sedan hej till pappan och N. Mamman hade redan åkt till jobbet. Pappan sa hej då och 8.25 gick jag och N till skolan - inga problem. Jag gick hem och stekte bananpannkakor till frukost, gott. Jag lyckades dock bränna mig på handtaget, närmast stekpannan, så nu har jag en jättestor blåsa på fingret :( det gjorde så sjukt ont... Efter frukosten och 10 minuters kylning med kallt vatten så låg jag i sängen och tyckte synd om mig själv och hur ont det gjorde...
Jag såg Top Model och sedan hämtade jag N i skolan vid 11.55. Vi åt lunch, steak haché och rösti. Jag lämnade honom sedan i skolan och jag gick direkt till spårvagnen och mötte Rike och Sara på McDonalds där de var. Jag köpte inget utan vi satt bara och pratade i drygt en och en halv timme. Sara gick sedan hemåt och jag och Rike gick till några mobilaffärer och frågade om de kunde klippa mitt simkort till ett micro simkort, tyvärr kunde de inte det. Jag tog spårvagnen hem, gick jag lämnade min ena sko hos skomakaren på lagning på dragkedjan har gått sönder. De avslutade hela samtalet med att undra var jag kom ifrån... I Sverige skulle aldrig någon fråga det.

Jag gick hem, hämtade N i skolan och vi lekte hemma. Jag gjorde några pappersflygplan till honom och det var jätteroligt enligt honom. Han duschade sedan och pappan var hemma 18.40 och han bad om ursäkt, han hade nämligen sagt att han skulle vara hemma vid 17 men jag sa att det var ingen fara. Mamman var hemma 19.15 och vi pratade en del. Vi åt sedan hel kyckling med potatis och palsternacksmos till middag. Jag gick upp till mig vid 21-tiden, skypade lite och såg SATC innan jag somnade vid 23.30

I stan är dessa affischer åter igen uppsatta, mot äktenskap för homosexuella... Alltså hur tänker fransoser.


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR