Lördagen den 16 mars

I lördags vaknade jag vid 10.30, gick ned och åt frukost vid 11-tiden, sa god morgon till värdfamiljen och tog det sedan lugnt på mitt rum. Jag duschade och fixade mig i ordning, ringde mamma i en kvart på Skype och tänkte sedan dra ut, kollade ut genom mitt fönster och såg att det VRÄKTE ned, åskade och blixtrade. Haha bra. Så jag stannade hemma ett tag, tittade på SATC. Jag hörde sedan att värdfamiljen åt lunch och jag gjorde mig då klar för att gå. 15.30 gick jag till skomakaren, hämtade mina skor som de lagat (helt ny dragkedja, sytt ihop och limmat sulan samt putsat dem för 28 euro = 250 kronor, bra pris tycker jag).
Jag tog sedan spåravagnen till stan, det hade då slutat regna och solen sken och termometern visade 13 grader. När jag kommit till Commerce så gick jag till Place Royale där jag mötte Rike och vi mötte sedan Sara vid Commerce och därefter gick vi till Delight Café för att dricka kaffe och te. Vi satt där ett bra tag och vid 17.30 gick vi till Passage de Pommeray, Super U och sedan Saga. Mina händer har blivit så torra, springer hela tiden och blir öppna sår så jag köpte en bra handkräm där. Jag och Rike sa hej då till Sara och gick till Bretagne där vi sa hej då.
Jag tog spårvagnen till Viarme och gick av där och gick hemåt. Jag var hemma runt 19.00. Värdfamiljen frågade om jag ville ta en aperetif med dem och jag sa ja. Vi satt nere, pratade en himla massa och drack ett glas vin. Sedan åt vi middag, fiskgrattäng. Jag gick upp till mig vid 21.20 när vi hade ätit klart och skypade 20 minuter med familjen hemma innan jag fixade mig i ordning. 22.05 gick jag till spårvagnen och mötte Sara och Rike vid Commerce 22.15. Vi promenerade bort till Lieu Unique, gick inte in, promenerade tillbaka till spårvagnen, väntade på den och åkte till Commerce. Där träffade vi av en slump Sofia (Mexico) och Mirna (Irak).  Vi träffade sedan Kensie (USA), Jack (Sverige) och Joss (England) vid bageriet vid Commerce. Vi gick med dem till Flemmings och sedan till Havanna Club. Vi var där ett tag innan vi gick mot Bouffay där vi träffade alla andra, verkligen alla som vi brukar hänga med var där. Vi gick tillsammans till baren Au Vestaire och på varje bar var det så mycket St Patricks Day-firanden. Där var vi ett tag innan jag, Mirna, Kensie, Sofia, Jack, Rachel och Joss gick till Marlowe. Dock kom bara jag, Mirna och Joss in. Efter ett tag kom Sara, Rike, Leemart och Alex dit och då drog de andra. Vi stannade där ett tag, när klockan var 3.30 så sa jag och Rike hej då och gick till bussen. Vi var båda överrens om att vi inte ska till Marlowe mer, för mycket dålig fransk musik haha. Jag var hemma väldigt tidigt, 3.50 gick jag av bussen och var hemma 3.58. Somnade en halvtimme senare.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR