Måndagen den 25 mars 2013

Jag hade ett alarm på 8.20 men vaknade 5 minuter innan av att mamman knackade på min dörr. Jag visste då direkt vad det handlade om och gick upp... Mamman bad om ursäkt en himla massa, sa att hon var ledsen men N hade feber och var tvungen att stanna hemma. Varken hon eller pappan kunde ta ledigt från sina jobb, pappan hade börjat sitt nya jobb på fredagen. Men hon sa att hon hade ett möte tills 14 men efter det kunde hon komma hem. Det tyckte jag ändå var okej, fastän jag var ledsen. Jag meddelade mina föräldrar om att jag inte kunde möta upp dem för frukost i stan och sedan åkte värdföräldrarna. N såg på tv när jag åt frukost och sedan var det påklädning och tandborstning utan problem. Han såg sedan Bilar 2 när jag skypade en stund med Rike för "catch up". 
Det var sedan dags för lunch; varmkorv och pasta men stuvad spenat för mig istället för pasta. Han sov sedan sin siesta och jag hoppades bara att klockan skulle bli 14 så mamman skulle komma hem, under tiden städade jag lite på rummet. Jag fick ett sms vid 14.05 att hennes möte var längre än hon trott så jag väntade lite till. Och lite till. 15.50 skrev hon och bad så mycket om ursäkt att hon inte kunde gå ifrån mötet och att hon var väldigt ledsen för det. Jag svarade att jag förstod men blev såklart väldigt ledsen. Jag ville ju träffa mina föräldrar under den korta perioden de var där. Så jag ringde upp pappa på viber och berättade, grät några tårar men sa att vi skulle ses under kvällen istället. 
N sov vidare, när han vaknade lekte vi en del, han duschade och mamman kom sedan hem vid 18.30. Hon var verkligen ledsen att hon inte kunnat komma ifrån mötet men sa att hon skulle vara hemma hela tisdagen, snällt!! Jag smsade pappa och skrev att jag skulle möta dem på deras hotell 19.10. Jag tog spårvagnen dit, kramade om dem, pratade, fick några presenter från Sverige och så innan vi gick till ett creperie, Heb Ken. Där åt jag en compete (ägg, skinka och ost) samt en efterrättscrêpe med banan, choklad och mandel samt cider till. Vi gick därifrån sedan, till deras hotellrum och hängde där lite innan jag åkte hem runt 23.30. Somnade nästan direkt när jag kom hem.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR