Söndag -en baladant

Jag vaknade runt 10.45-tiden, sov väldigt bra. Jag hörde att familjen var på väg ut så jag gick ned och sa hej och direkt där efter åkte dem till en av de stora parkerna. Då åt jag frukost själv i lugn och ro, gick sedan upp till mig, duschade, halvsov lite till 12 och skrev på Facebook med Sara och Rike. Jag fixade mig sedan i ordning och när värdfamiljen kom hem runt 13-tiden så drog jag mig ut. Tog spårvagnen till Commerce och mötte Rike vid Delight Café där vi satt och pratade en massa innan vi tog spårvagnen till Viarmes marknadstorg, det skulle vara en matmarknad där med franska varor men den var inte så rolig så vi promenerade förbi Talensac. Planen var att gå en promenad längs floden Erdre men det började regna så vi bestämde oss att promenera mot slottet.
Vi passerade 50 Otages och gick till slottet, blev en promenad det också. Vi gick dit och köpte biljetter och gick sedan på utställningen "Guerres". Det var jätteintressant! Utställningen handlade om hur Nantes var under de två världskrigen, massa bilder, information och saker. Vi var där drygt två timmar innan vi gick till Busway-stationen och mötte Sara runt 17-tiden. Vi gick till den mexikanska restauranten Bueno och åt quesadillas.
Vi gick sedan till bion, mötte Leemart och vi såg filmen "Vive la France" vid 18.10 - en parodi av Frankrike som var rolig. Därefter gick vi till spårvagnen, sa hej då och åkte hem. Jag var hemma runt 20.45 och det regnade. Jag såg SATC på franska och det var kul, det var som att se på engelska. Jag somnade sedan runt midnatt.

50 Otages och Tour de Bretagne.
Haha en så himla liten bänk, såg så roligt ut när jag satt mig där.


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR