Torsdag - attendez pour respirer

Jag vaknade vid 7.50, hörde att föräldrarna åkte till sina jobb och att N inte var vaken. Han vaknade vid 9.00 och då åt vi frukost och sedan väntade påklädning. Blev en småtuff morgon, men efter att han har varit själv med mig i snart två veckor och tvärtom så är det förståeligt. Men vi löste det! Vid elva så gick vi 5 minuters promenad, till ett skomakeri och jag lämnade in mina skor. Mannen som jobbade där var rolig, skojade med N och frågade mig i vilket namn skorna var i och jag sa Mikaela. Han frågade då N vem Mikaela är och N svarade "min storasyster". Då var tjatet från morgonen som bortblåst.
Vi kom hem strax senare, termometern på apoteket visade 18 grader. Hemma lekte vi och sedan värmde jag på lunch. Jag åt gårdagens middag och för N blev det pasta och steak haché. Jag fick honom i säng sedan, han sov sin siesta i en timme och jag började se filmen "bitchkram". Jag väckte honom vid 14.30, han var fortfarande trött men det gick bra. Vi gick ned, förberedde min väska och vid 14.50 tog vi spårvagnen till Commerce. Vi passerade tre termometrar och de visade 21, 23 och 24 grader! I början av mars!! Så härligt! Kanske var de i solen, men minst 18 grader var det! :)
Vi gick av vid Mediateque och letade efter Le Lieu Magique där en trolleriföreställning skulle vara, efter ett tag hittade vi det. N var väldigt intresserad så det var kul. Jag skulle betala med en check som jag fått av mamman men de tog inte mot dem så jag betalade kontant. Vi såg sedan föreställningen och det var rätt kul. Länge sedan man såg trolleri, jag satt verkligen och försökte se hur de gjorde. När de var slut så tyckte jag att N varit riktigt snäll så jag köpte en trolleristav till honom för 2 euro - mot att han skulle vara snäll resten av dagen. Vi åkte hem i rusningstid och var hemma vid 18.00. Han duschade och föräldrarna var sedan hemma vid 18.35. Jag kände att jag verkligen behövde egentid, komma från huset och bara vara ledig så jag pratade snabbt med föräldrarna om dagen, sa att de inte tog emot checkar och gick sedan upp till mig. Vid 18.50 tog jag spårvagnen och sedan bussen till Rike. Gick till Carrefour City och köpte couscous till middag och gick hem till Rike. Vi pratade en himla massa och jag fick nytt tyskt, fullkornsbröd. Vi hamnade sedan framför Youtube som alltid och vid 23.00 tog jag bussen via Commerce och gick sedan 5 minuter för att komma hem.
Jag var hemma 23.35 och ska strax sova. God natt! Imorgon; TGIF!

Det ser ut som det står 29 grader men så lyckligt lottade var vi inte, 23 grader står det.Le Lieu Magique ligger till höger om den stora byggnaden (Palais de justice).Utsikt över floden Loire.


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR