Une question

Jag fick en kommentar och svarar på den i ett inlägg då det blir för långt annars :]

alltså jag måste bara säga wow! grymt av dej att åka iväg som au pair, vilket äventyr! så himla spännande! hur är det? trivs du i familjen? har du eget rum osådär? vad gör du på din fritid? massa frågor men har själv funderat på att åka som au pair till typ england eller australien :)

Antar då du är en "ny" läsare, tack för kommentaren och besöket ;D Tack så mycket! Nu när jag snart varit här i sju månader så känner jag att det var rätt stort, ett rätt stort steg att flytta utomlands ensam, två månader efter studenten och dagen efter sista dagen på mitt sommarjobb. Men jag har så länge jag kan minnas känt att jag vill flytta utomlands efter studenten, se något nytt och upptäcka nya saker så jag tog tillfället i akt när jag hittade min värdfamilj - och det ångrar jag verkligen inte. Ni som funderar på att åka men är "rädda" att ni ska sakna Sverige, familj och vänner - åk ändå. De finns alltid kvar när man kommer hem, Skype finns och allt annat. Tiden går så fort och man vinner mer än förlorar. Dessa 7 månader har varit de bästa någonsin. Ni måste tro att jag har blivit galen och frälst men det är så, jag är så glad över att vara här i Frankrike och leva livet här.
Livet som Au Pair blir verkligen vad man gör det till. Om jag inte skulle gå ut under helgerna på stan, vara bland annat folk, se Frankrike och Nantes och bara göra ingenting hemma så skulle vistelsen vara helt annorlunda. Grejen är också att jag tar vara på vardagarna också, jag ser till att göra saker och träffa mina kompisar under veckodagarna och kvällarna också, det tror jag är en stor sak som gör att allt är så bra. Jag lever som ett "vanligt liv" utanför Au Pairandet, detta är viktigt känner jag. Att vara Au Pair är mycket mer komplicerat än vad jag trodde, framförallt det att man lever i en annan familj som man från början inte känner. Man lär sig hur det är men det är annorlunda och inte något jag tänkte på innan, att man skulle bo i en annan familj. Jag visste om det såklart men tänkte "whatever" om det. Jag trivs så himla bra, med staden, med värdfamiljen, med mina kompisar, med landet, allt.
Jag har ett eget rum, kan förklara lite hur det är i huset. När man kommer in är entréen, vardagsrummet, matrummet, badrum och kök samt utgång till trädgården. I vardagsrummet är trappan upp, där är mitt rum, N's rum och vårt badrum och sedan en trappa upp till föräldrarnas rum och badrum. Jag har mitt egna rum, känner att jag kan oftast få fritid och egen tid när jag vill. Jag har fönster mot gatan och det gillar jag. Mitt rum, det är perfekt.
På min fritid ser jag till att göra saker som jag skrev, det är viktigt. Jag åker på utflykter, utgångar, shoppar, fikar, äter på restaurant, går på museum och utställningar om vi hittar någon bra, osv. Det är som ett "vanligt" liv :] Om du undrar något mer är det bara att fråga :D

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR