Fredag den 10 maj 2013

Jag vaknade vid 7.00, gick bara upp och klädde på mig och sedan lämnade vi huset. Vi tog bussen som är 5 minuter från mig, jag lyckades att tappa ut alla mynt i min plånbok framför bussen typ 4 gånger. Och det var inte 5 cent som jag tappade utan säkert 2 euro mynt, säker 4 stycken. Haha lagom pinsamt. Vi åkte till Commerce, bytte där till spårvagnen och kom till tågstationen vid 8.15. Vi drack kaffe och varm choklad där och sedan sa vi hej då på tågperrongen och de åkte vid 8.55. Jag tog sedan bussen, själv då, till Commerce och gick till Monoprix där jag köpte en del för frukost och så. Värdfamiljen hade tagit en hel del ur kylskåpet men det fanns ändå mat i frysen men jag kände att jag ville verkligen äta vad jag ville och när.
Jag åkte hem och gick och åt frukost för att sedan sova drygt två timmar. Jag vaknade runt 12.30, såg Vänner och åt lunch någon timme senare. Under eftermiddagen så pluggade jag en del också inför DELF-provet. Jag stack ut på en promenad i en timme och vid 19-tiden gick jag till U Express för att möta Rike och handla inför kvällen. Blev en del frukt och lite annat. Jag mötte Rike där 19.30 och vi gick hem till mig, gjorde middag och så. Blev maché sallad med kokta ärtor och smörstekt torsk, gott. Vi gjorde sedan världens bästa och största fruktsallad, så gott. Vi såg en del youtube-klipp innan vi fixade oss och så.
Vid midnatt gick vi och hämtade en bicloo-cykel och cyklade till Commerce. Där såg vi rätt många som vi kände, som var ute i onsdags, så vi gick till en park mittemot en bar ett tag. Vi gick runt 01-tiden till baren, träffade dem då (Sofia, Mirna, Allison, Jessica, Kensie, Vincent och Jack). Vi stannade där ett tag innan jag, Rike, Jack och Allison gick till Marlowe. Vi hade planer på att gå till Hangares à Bananes men det är för långt. Mirna kom sedan också. Runt 04-tiden så var jag, Jack och Allison ute och då sa Mirna hej då och Allison gick med. Jack och jag var kvar och pratade med två fransoser och de trodde så mycket på att vi var från Belgien, en än gång körde vi det skämtet. Så roligt. Roligaste var ju när de frågade vad vi gjorde där och vi svarade samtidigt, fast med två olika svar... Rike kom sedan och vi bestämde oss för att dra hemåt. Jag kom då med idéen som visade sig vara den bästa. Jag bor på den vänstra sidan av den norra floden och de bor på den högra sidan. Men trots detta så föreslog jag att vi kunde cykla tillsammans, trots att Jack inte hade en cykel...Men det gick bra, Rike skjutsade och så turades vi om. Vi lämnade Commerce vid 4.30 och under sträckan hem till Rike så lyckades jag tappa min jacka. Min kommentar var då att "strunta i den, bara 10 euro" men de envisades om att vi skulle hämta den så jag och Jack cyklade tillbaka när Rike gick hem. Vi hittade den en bra bit bort, vid St Clement. Vi fortsatte sedan, hämtade upp Rike och cyklade nästan hem till Jack, bara drygt 500 meter från där han bor. Efter ett tag cyklade vi hem, jag och Rike sa hej då vid bron och jag cyklade hem och lämnade cykeln 5 minuter från mig och gick hem. Jag var hemma vid 6.00 och hade cyklat 12 kilometer. Alltså så himla knasigt att vi gjorde det men det var så kul haha. Jag somnade ganska direkt i min säng.

Sms från mig till Rike på Marlowe haha.


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR