Idag måndag 27/5-13

Jag vaknade vid 8.00 imorse när familjen var på väg att lämna huset, sedan varje halvtimme fram till 10.00. Jag gick upp, duschade, fixade mig i ordning och åt frukost och gjorde franskaläxan. Vid 11.55 gick jag till N's skola och lämnade hans cykel, pappan hade glömt att lämna den så jag gjorde det och 20 minuter senare kom Rike. Sara kom en stund senare och vi åt pasta med tomat-och grönsakssås till lunch.
Vi tog sedan spårvagnen till franskakursen, för sista gången - kändes så bra. Vi gav vår franskalärare en bukett med rosor, orangea och gula då hon hade sagt att det var hennes favoriter samt ett handgjort kort där vi målat och skrivit på, vra riktigt fint och hon blev riktigt glad. Vi hade två timmars franska och sedan tog jag, Maggie och Sara spårvagnen hem. Jag hämtade N och vi gick direkt till parken, åt mellanmålet och spelade fotboll. Han hittade sedan några av sina klasskompisar där som han lekte med innan vi gick hem och han duschade och sedan kom mamman hem vid 18.40. Pappan var hemma 20 minuter senare. Vi åt en stor sallad med sardiner till middag och jag berättade att Saras värdfamilj var intresserade av deras hund. Jag och pappan pratade sedan om DELF-provet som jag ska göra på torsdag och jag berättade att vi aldrig säger "ni" i Sverige och han blev väldigt förvånad. Jag gick upp till mig vid 20.30, bloggade ikapp en hel del och nu ska jag plugga inför DELF-provet innan jag somnar. God natt!

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR