Lördag den 11 maj 2013

Jag vaknade runt 11.30 och Rike kom hem till mig runt 12.45, när jag ätit frukost. Vi tog det verkligen superlugnt hela dagen, gjorde ingenting men det var så himla härligt - har saknat det. Det var typ första gången på 9 månader som jag stannade hemma en hel dag... Jag brukar ofta känna dåligt samvete, känna mig lat om jag inte gör något eller lämnar huset... Iallafall, vi åt smörstekt torsk, fullkornsris och ärtor till lunch/middag, vid 16-tiden. Två timmar senare gick vi till Carrefour Market, där detta hände i september - oj vad lång tid det har gått sedan dess! Jag har verkligen undvikt att gå dit, jag kan gå till någon annan mataffär om jag behöver liksom? Iallafall, vi handlade ägg och lite annat till vår söndagsbrunch och när vi skulle betala så kom dörrvakten dit och sa "bonjour, hur är det? det var länge sedan jag såg dig."
Vi gick sedan hemåt, vilade i sofforna framför teven och sjöng haha. Vid 20.30-tiden började vi laga middag, ingen av oss var hungriga men det var ändå bäst att äta middag. Det fick bli varsin galette complète till middag. Vi fixade oss sedan i ordning efter middagen och tog bussen 5 minuter från mig vid 00.00. Vid Commerce hörde jag att någon ropade mitt namn så vi vände oss om och såg att det var Mirna som ropade. Vi gick till de två barerna vi brukar gå till och jag ringde sedan Jack och vi skulle sedan ses utanför Au Vestaire. Där träffade vi Allison, Jack, Ina och Rachel. Vi satt i baren ett tag innan jag, Rike och Jack gick ut för att kolla upp en annan bar. Efter det gick vi tillbaka och strax därefter gick Allison med oss till À coté de la plage och vi stod sedan utanför och tog säkert 50 kort med min mobil. Rike hade gjort fina lappar med "M" och "R" samt "Nantes".
Vi gick sedan med de andra till samba-klubben men jag och Rike sa hej då och gick till Lieu Unique, vi ville framför allt ha ett foto i fotoautomaten men då var den ur funktion så vi stannade där ett tag, tills det stängde vid 2.30. Vi träffade då några tyskar utanför men de visade sig vara väldigt otrevliga så vi gick därifrån. Så vi gick till båten. Utanför funderade vi på om vi skulle gå in eller inte men vi sa "yolo" och pratade med några hipsters istället. Haha va?! Även här körde vi Belgien-skämtet och de trodde så mycket på det. Vi gick med dem till katedralen där vi svängde av och gick till Marlowe, som alltid var det sämst så vi gick vid 4.30 och tog bussen hem till mig. Kändes bra att inte behöva gå själv hem. Vi var båda så himla trötta när vi var hemma vid 5.00 så somnade nästan direkt.

 

Lunchen.Middagen.Jag & Jack. Svensken och tysken <3


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR