Lördag den 18 maj 2013

Jag vaknade vid 11-tiden och hörde att ingen i värdfamiljen var hemma så jag låg kvar i sängen ett tag innan jag åt frukost på mitt rum, mys. De kom sedan hem runt 13-tiden och jag började då fixa mig i ordning när de åt lunch. Jag gick sedan och sa hej och gick hemifrån och tog bussen 5 minuter från mig vid 13.50. Jag gick till Commerce där Ben & Jerry delade ut gratis glass igen men denna gång var det cookie dough som delades ut. Därefter gick jag till Delight Café och skypade drygt 40 minuter med mamma och pappa och sedan pluggade jag en del franska.
Sara kom dit sedan och även Rike efter ett tag. Haha sedan gick Sara och jag för att köpa något och då träffade vi först Jack och Mirna bakom oss i kön och sedan Rachel och några av hennes kompisar från Mexico. Vi satte oss alla tillsammans och pratade i någon timme innan jag, Sara och Rike gick vid 18.40. Vi sa hej då vid Commerce och jag gick sedan till Monoprix där jag handlade inför kvällen innan jag tog spårvagnen hem. Jag sa hej till värdfamiljen och vid 19.30 sa mamman att de skulle på middag men det fanns en massa i kylskåpet som jag kunde äta av. Så jag berättade om att det var Eurovision och att vi gärna ville se det eftersom det var i Sverige. Mamman sa då att det skulle bli svårt att hitta något ställe i Nantes där man kunde se det... Hon sa då sedan att vi kunde se det hos dem eftersom de inte var hemma så jag tackade så mycket och ringde Rike och Sara direkt och berättade om det.
Jag åt en omelett till middag och de kom runt 21.20. Sara och jag gav Rike en present, varsin likadan tshirt med text på och hon blev riktigt glad. Vi ska be alla våra kompisar skriva deras namn på ryggen :] Vi såg Eurovision och vid 23-tiden tog vi bussen 5 minuter bort till Commerce i ösregnet. Vi gick till den vanliga baren, Au Vestaire och där visade de Eurovision - dock utan ljud. Därefter råkade vi träffa på Rachels kompisar från Mexico och de hängde med oss till Lieu Unique där vi dansade till klockan var 2.30 då de stänger. Vi gick då till Marlowe och var där tills 4.30. Jag och Sara gick då och köpte pommes frites och satte oss i spårvagnshållplatsen Bouffay. En kille gick förbi och frågade "êtes-vous Zlatan Ibrahimovic?" = är ni zlatan ibrahimovic och "êtes vous suèdoises?" = är ni svenskar. Haha hur kunde han gissa rätt?! Vi mötte Rike och vi tog bussen vid 5.30 och jag var hemma en halvtimme senare.


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR