Måndag den 20 maj 2013

Det var en röd dag eftersom det var annandag pingst men pappan jobbade så det var bara jag, N och mamman hemma. Jag visste inte hur jag skulle jobba, bara att jag frågat mamman kvällen innan om hon behövde någon hjälp och hon hade då sagt 2-3 timmar. Jag hade ett alarm på 8.50 och vaknade då och hörde precis därefter mamman knacka på min dörr och hon sa att jag kunde stänga av mitt alarm då N fortfarande sov så jag inte skulle väcka honom. Hehe smått pinsamt. Jag vaknade sedan vid 9.45 och N hade precis vaknat så vi åt frukost innan de gick iväg vid 11.15-tiden. Jag var kvar hemma och pluggade en del inför DELF-provet...
De var borta väldigt länge så jag tog en youghurt till lunch. Vid 15.00 kom de tillbaka och mamman gick då upp och målade deras rum och jag lekte då med N tills klockan blev 17.00. Vi drack då te tillsammans och pratade i en timme då jag gick upp till mig och pluggade. Pappan kom hem vid 18.15 och vid 19.00 kom en tjej som ska ta hand om N i två-tre veckor mellan det att jag slutar till att den nya au pairen kommer. (Exakt, värdfamiljen hittade en ny au pair för en dryg månad sedan. Det var blandade känslor med det, har verkligen inget emot den som de valt, men bara grejen att någon kommer ta över och i och med det är inte jag längre här. Jag bor inte här längre då. Den känslan är konstig.) Vi sa iallafall hej med kindpuss och pratade lite innan hon gick.
Till middag åt vi lax i ugn med ris och squash. Vi pratade en del om den ekonomiska krisen i Frankrike och så. Jag gick sedan upp till mig och såg Harry Potter och den vises sten hehe. Detta var första gången på 9 månader som jag inte lämnade huset alls under dagen, första gången. Helt sjukt! Jag somnade sedan runt 23.30.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR