Onsdag 8 maj 2013

Idag var det en röd dag i Frankrike, då det är är dagen då andra världskriget avslutades.

Jag vaknade vid 9.45 av ett helt tyst och tomt hus, bara au pairer kan förstå vad jag menar. Efter att ha bott snart 9 månader i en värdfamilj var det så skönt att vara ensam. Därefter åt jag frukost och skrev lite på WhatsApp med Rike som alltid. Rike kom sedan över till mig vid 11.40 då hon också var ledig. Jag hade under tiden börjat dammsuga mitt rum och städa det rätt ordentligt, Vi kollade som alltid på en massa Youtube klipp haha. Därefter åt vi lunch, en stor sallad. Sedan tog vi spårvagnen vid 14.10 till Commerce, sa hej då och jag tog spårvagnen till tågstationen. Där mötte jag Clara och hennes pojkvän Måns som gör en tågluff, så roligt att ses. Clara och jag hade inte setts sedan augusti! Vi tog spårvagnen från tågstationen och sedan hem till mig.
Ganska direkt efter att vi kommit hem till mig så gick vi till ett stort Carrefour nära mig. Vi köpte en hel del till middag och frukost och gick sedan hem. Vi tog det lugnt och såg lite dålig fransk tv innan vi gjorde ordning middagen, det blev galettes och sedan crêpes till efterrätt. Rike kom också över vid 21.30 och vi drack te tillsammas. Vid 23-tiden gick de och la sig men jag och Rike fixade oss i ordning då vi skulle säga hej då till en som varit här i Nantes ett tag. Vi lämnade huset runt 23.45, gick och hämtade cykeln och cyklade längs prostitutionsgatan mot Commerce. Det är sant, jag bor typ 5 minuter ifrån den...
När vi kom till 50 Otages smsade Mirna mig och frågade om vi var ute och vi sa ja. Vid Commerce råkade vi sprinag in i Alex och Leemart. Därefter mötte vi Mirna, Jack, Sofia och Rachel på baren À coté de la plage. Vi stannade där ett tag innan jag, Jack och Rike gick och tog ut pengar när de andra gick till Au Vestaire. De gick därifrån straxt därefter och vi gick tillsammans med dem mot Place Royale där någon köpte pommes för att sedan fortsätta mot Bouffay-kvarteren. Vi mötte Louis och hans bror och Leemart och Alex där också men bara Louis och hans bror gick med till klubben. Det var första gången som jag gick till den klubben, Colours, väldigt svensk klubb. Iallafall, vi kom in och stod i kön och skulle lämna väskorna men vi ville inte det men de var så otrevliga så då slängde de ut oss. Så alla oss blev utslängda haha. För vissa var det lugnt men för några var det inte det hehe. Iallafall, jag och Rike gick då till Marlowe och dörrvakterna kände igen oss. Vi var där ett tag men det var dåligt som alltid så jag ringde Jack och han sa att de hade kommit in på Colours igen så vi gick dit och försökte och det funkade, vi kom in! Där stannade vi tills klockan blev runt 4.50, då sa jag och Rike hej då till de andra och cyklade hemåt. Jag var hemma vid 5.15 och somnade vid 5.45.

Lunchen, dressingen gör att det ser blä ut.
Galette complète

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR