Söndag, 26/5-13

Vi vaknade runt 12-tiden, bästa med 10-11 timmars sömn, när kan det ha hänt sist? Vi gick sedan upp, åt en gigantisk och god brunch med omelett, fruktsallad, yougurt, flingor, bröd, te och så vidare. Vid 15.30 lämnade vi huset med hunden och gick till Michelet där vi gick till bron som korsar floden Erdre, gick längs vattnet och korsade sedan floden med en båt och gick sedan tillbaka till île de Versailles och sedan till Bruneau och hemåt. Vi gick totalt i tre timmar och det var 27 grader varmt och sol. Hemma drack vi lite då vi glömt vattenflaskorna hemma och sedan lämnade vi huset vid 18.10 och tog spårvagnen till stan. Sara fortsatte och åkte hem medan jag och Rike gick till Place Royale.
Jag gav henne Paris-tips samt så funderade vi på vad hon skulle visa sina farföräldrar när de är här (den här veckan). Vi gick sedan och åkte upp i Tour de Bretagne, Nantes är så fint och vi blev sentimentala. Den första gången vi träffades åkte vi upp i tornet och då visste vi inget om varandra eller staden. Vi tänkte en hel del på den korta tiden som är kvar och allt vi måste hinna att göra. Vid 19.50 sa vi hej då och jag tog spårvagnen hem. På gatan där jag bor såg jag att värdfamiljen precis kommit hem, ville helst att de skulle komma hem utan att jag var där men men. Vi pratade lite innan vi åt middag; pizza med en sallad. Jag berättade om det tråkiga och vi pratade en del om det. Jag gick sedan upp till mig, ringde mamma och pappa på telefonen och pratade med dem. Mamma fick sin mors dag present som jag skickade förra fredagen. Jag avslutade kvällen med att plugga lite och sedan såg jag filmen "L'auberge espagnole" som var riktigt bra, så himla enkelt att förstå franskan samt att jag kände igen mig så mycket, i själva grejen att lämna stället där man bott i ett år och att man inte vet när man kommer eller om man kommer tillbaka. Jag somnade sedan runt 01.30.

Sara och hunden!
Så här gör man omelett utan lock, tar stekpannor...
Så god omelett.
Kolla vår brunch, bästa!
På promenad vid floden Erdre.
Rike, hunden och Sara.
Jag och Sara.
Rike och jag.
Det var 27 grader varmt och det kändes som vi skulle dö av värme så vi passerade detta på vägen hem till mig. 24/7 öppet, bara att betala med mynt eller sedlar. De hade typ allt! För oss blev det varsin glass för 1 euro.
Utsikt från Tour de Bretagne.
Längre bort, längs spårvagnen, där bor jag.
Jag kommer verkligen sakna den här staden!Frankrikes 22a högsta höghus, 144 meter.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR