Söndag den 5 maj 2013

Jag vaknade runt 11.00, åt frukost strax därefter och gick sedan upp till mig efter ett snabbt samtal med familjen. Kände bara för att gå tillbaka till min säng och sova efter 4,5 timmes sömn hehe. Jag skypade sedan med mamma och sedan hörde jag att värdfamiljen åt lunch utan att fråga mig. Jag gjorde mig sedan i ordning för att gå ut när jag hörde att värdfamiljen fick besök av någon. Därefter gick jag ned, såg att det var grannarna som var på besök för att se om deras hundar kom bra överrens. Jag gick till trädgården, sa hej och att jag skulle iväg och önskade dem en trevlig eftermiddag. Sedan gick jag till stället för att hämta en Bicloo-cykel och cyklade till stan där jag mötte Rike vid Place de Cirque klocan 15.00.
Vi promenerade tillsammans till Place Viarme där det var en stor loppmarknad. Där köpte jag en bok om Nantes, hur det var förr i tiden och hur det är idag för 10 euro. Vi fortsatte sedan till mig och gick sedan mot Parc de Procé. Där spenderade vi några timmar i solen innan vi gick och tog C3 bussen mot Commerce. Det var jättehärligt att bara ligga ned i gräset och njuta av det härliga vädret, 24 grader var det, samt att prata om gårkvällen. I stan gick vi till Delight Café där jag köpte en kyckling- och avokadobagel. Vi satt och pratade där ett tag innan vi gick till St Nicolas och jag tog bussen därifrån. Jag var hemma vid 20.20, trodde att värdfamiljen inte var hemma men det visade sig att de åt middag i trädgården. Vi pratade lite när jag gjorde ordning en kopp te. Jag frågade också dem om Rike kunde komma hit innan franskakursen dagen efter och det var lugnt. Jag skypade sedan med Bea i en timme och somnade sedan.

Parc de Procé.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR