Tisdag den 7 maj 2013

Jag vaknade när värdfamiljen var på väg att lämna huset vid 8.15, en del gråt från N's sida... Jag gick upp runt 10-tiden sedan, pluggade lite inför DELF-provet innan jag hämtade N i skolan vid 11.55. Till lunch blev det resterna från middagen dagen innan. Jag lämnade honom sedan i skolan och tog spårvagnen till Commerce där jag mötte Rike vid 13.45. I lördags hade hon gett mig hennes gamla spårvagnskort då hon hade två så jag åkte på hennes istället för att köpa enstaka biljetter. Vi gick först till Mediateket och lämnade en del böcker som jag lånat och jag betalade också 3 euro för att få ett nytt bibliotekskort. Därefter var vi på glasshumör så vi gick till Place Royale och köpte glass. Där satt några tyskar och det var rätt roligt.
Vi gick sedan till St Nicolas då Rike skulle köpa något vykort och vi sa sedan hej då. Jag tog bussen hem och var hemma runt 15.50. Jag hämtade N sedan och vi lekte i trädgården. Föräldrarna kom sedan hem och vi pratade en del och åt sedan panerad torsk med stekta grönsaker. Vid 20.40 lämnade de huset och åkte till kusten så jag hade huset helt själv. Så härligt. En kompis från Sverige, Clara, smsade och frågade om de kunde komma till Nantes samma kväll, de skulle nämligen komma på besök men de bestämde sig för att komma dagen efter, på eftermiddagen istället. Jag avslutade kvällen med att se Vänner.

De gör glassen så fin på Amarino, som en blomma!

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR