Torsdag den 9 maj 2013

Likaså den 9 maj är en röd dag i Frankrike då det är Europa-dagen, alla bussar kördes med en fransk- och en Europaflagga. Dagen innan kördes alla bussar med en franskflagga.

Jag vaknade vid 9.30 och efter att ha sovit bara 4 timmar så var jag väldigt pigg. Jag, Clara och Måns åt en god och stor frukost och tog det lugnt innan vi åkte mot centrum vid 12.20. Vi tog bussen som är drygt 10 minuters promenad från mig. När vi kom till stan så åkte vi till tågstationen och de reserverade biljetter för tåget Nantes-Paris. Vi gick sedan till slottet, promenerade runt där och gick sedan till katedralen. Jag körde lite sightsing i Nantes nämligen för dem :] Vi fortsatte, gick till Monoprix och köpte juice och vatten för att sedan gå till Place Royale där vi åt våra mackor som vi hade med oss. Därefter fortsatte vi, gick till Passage Pommeraye där vi köpte varsin sak. Vid Mediateket korsade vi bron till île de Nantes och gick till elefanten, jag förundras varje gång hur häftig den är! Vi tog sedan spårvagnen till Commerce och gick på Delight Café för en fika innan vi åkte hem runt 18-tiden. Vi tog det lugnt hemma och så.
Klockan 20.30 åkte vi till stan igen, åt sushi på Planet Sushi och pratade en massa. När vi ätit klart så promenerade vi till Tour de Bretagne och åkte upp där. Nantes är särskilt fint uppifrån. Vi åkte sedan ned och gick hem. Vi var hemma runt 23-tiden och jag somnade i soffan i vardagsrummet vid 01-tiden.

Bästa elefanten.
Haha!
Fika på Delight Cafe.
Miso-soppa.
"Tigern" hette denna sushi.
Nantes <3
Jag och en riktigt fin kompis.
Bästa stad.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR