Igår, onsdag - hej då Johanna

Igår vaknade jag vid åtta som alltid på onsdagar. Gick ned och började tvätta en halv timme senare, N väckte jag vid 9.30 efter jag ätit frukost. Påklädnad som var en del problem, tandborstning och vid 11 gick vi i regnet till sporten. Allt gick bra, jag lämnade honom där och gick till Intermarché i en kvart. Gick tillbaka, hämtade honom. Åkte hem med spårvagnen och värmde på lunchen. Fisk med potatis. Han åt bra och sov från 14.40-16.40. När jag väckte honom så grät han en himla massa men det blev bättre sen. Vi läste Barbapapa böcker om han duschade vid 18-tiden. Samtidigt ringde en dam på dörren, jag gick ned, hade en konversation på franska och det visade sig vara en från där värdfamiljen ska adoptera en katt ifrån. Jag ringde mamman och kollade och lät kvinnan sitta i vardagsrummet medan N klädde på sig. Mamman kom hem 18.40 och jag gick upp på mitt rum. När kvinnan gått och pappan kommit hem så gick jag ned, sa att jag inte skulle äta middag hemma och pratade lite med familjen.
Pappan skojade sedan igen om att jag skulle ut IGEN. Jag påminde dem om min lön och det var inte så obekvämt alls. Jag åkte till centrum, gick till Monoprix och köpte en sista present och mötte sedan Rike där. Vi mötte Sara och Johanna vid Commerce och gick till en bar vid hörnet av Commerce. Vi möttes vid 20.30 och satt där till 00.30 då jag och Rike tog de sista bussarna hem. Sån rolig kväll. Johannas sista kväll då hon lämnade Nantes för gott imorse :'( Så tråkigt.... Så sorgligt att säga hej då till en nära vän här... Men vi kommer att ses igen! Vi träffade som vanligt folk som är intresserade av Sverige. Vi var tvungna igår så vi köpte en meter shot att dela på hahaha! 20 euro. Haha vi kände oss tvungna, sista kvällen innan hemresa.
Åkte bussen med en av tyskorna från baren, hennes franska kompisar gick på och franskan gick superenkelt. Kändes som att prata engelska eller svenska. Kanske kan jag bli flytande i franska innan juni? Jag somnade runt 01.30

Kommentarer
Postat av: bea

hahahaha, en hel meter shot?! tycker att det borde vara obligatoriskt här på alla klubbar i sverige också!!

Svar: hahhahaha jag vet! en meter shots xD höhöhöhöhö vi delade ;)
/Mikaela Åhlén

2012-12-20 @ 13:04:58
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR