Igår, onsdag - The Hobbit

Jag vaknade vid åtta, bara för att vara vaken om N vaknade. Jag hörde mamman åka vid 8.15 och sedan var det tyst i huset. Klockan nio vaknade N och vi gick ned. Jag gjorde i ordning nappflaskan och han började genast skrika och gråta. Omöjligt att förstå va han sa när det mest var gråt. Jag lyckades lugna ned honom och det löste sig. Han såg lite barntv medan jag åt min frukost. 
Vi gick upp, han klädde på sig och vi borstade tänderna. Jag klädde på mig och ordnade med väskan med mellanmål och leksaker innan vi vid 11.00 gick hemifrån och tog spårvagnen. Vi fick gå av vid Bretagne istället för Commerce för att det var manifestationer vid Commerce. Linje två började och slutade vid Place de Cirque så vi tog spårvagnen därifrån och sedan norrut. 
Vi anlände till sporten i tid och jag stannade i 20 minuter innan jag gick en kort stund till Intermarché för att bland annat köpa Schampoo och deo, lagom roliga saker att spendera pengar på. Jag gick tillbaka och sedan gick vi mot spårvagnen. Samma sak som alltid händer, N vill inte hålla handen och jag vill det. Det är en stor gata och inte som gatan vi bor på, att vi känner till den. Efter mycket diskussioner höll han handen. 
Det var kallaste dagen under min vistelse hittills, cirka 4grader under dagen. Vi gick till spårvagnshållplatsen men det var förseningar med spårvagnen såklart på grund av manifestationen tidigare. Jag frågade en dam om hon visste när den skulle komma eftersom det inte stod några minuter på "skylten": Hon sa att den borde komma när som helst då hon redan väntat i tio minuter. Jag och N väntade i 25 minuter inann den kom... Såklart var den överfull då så vi fick inte plats, tack och lov att det kom en annan 2 minuter senare som knappt var några på. Vi åkte till Commerce, bytte där men fick ingen sittplats. N började gnälla (trött och kall han var efter all vänta...) Han ville gärna sitta ned och skrek på mig för det. Vad är problemet med folk som inte erbjuder sin sittplats åt en 3-åring som så gärna vill sitta? En kille på cirka 12 år erbjöd sin plats men jag sa "non merci", hoppades att N skulle sluta. Det blev bara värre och när han inte slutade så satte jag honom på killens plats - så snällt av killen! Men N var så trött tror jag, det blev bara en massa skrik och gråt och jag gjorde allt för att han skulle sluta... Folk tittade och jag hörde "lugna ned honom". Tack och lov att vi var vid vår hållplats efter 6 minuter. Men där vägrade N att gå av, han ville stanna på spårvagnen. Jag lyfte då upp honom och bar ut honom, allt för att hinna av. På hållplatsen blev det bara värre men på något sätt lyckades vi komma hem 10 minuter senare. Han var väldigt trött...
Hemma blev det också en del gråt och jag skyndade mig göra ordning lunchen och han åt 13.50. Pasta och skinka. Jag la honom i sängen efter lunchen och han somnade 14.45. Då kunde jag andas ut... Gick ned och lagade ihop lunch till mig; rester med ris och baskisk sås, skinka, lite chevre och ägg. Blev gott! Jag ringde sedan Rike för att bara berätta hur allt hade varit... Jag var sedan på mitt rum tills N vaknade av sig själv vid 16.50. Vi såg film, kollade på bilder och så på min dator i min säng. Mysigt. Han badade sedan och pappan kom hem 18.20. Vi pratade en hel del, N klädde på sig och vi gick ned. Mamman kom hem och jag berättade hur det hade varit.... Jag gick upp sen, duschade och fixade mig för att sedan ta spårvagnen till stan. Jag mötte Rike vid Place de Cirque och vi gick till Bueno där jag åt tacosallad då jag inte ätit hemma och vi pratade om dagen.
Vi gick sedan till bion där vi mötte Sara och såg "The Hobbit" i 3D. Vi stod först i fel kö så vi hann precis till filmen började. Filmen var bra, jag har inte sett de andra alls men denna var bra, dock väldigt lång. Rike tog bussen vid 23.40, jag  och Sara hämtade hennes cykel och väntade sedan vid Commerce på min spårvagn som gick 00.02, 00.09 öppnade jag ytterdörren, så snabbt att komma hem.

Vid Place de Cirque, i väntan på Rike. Sorry för dåliga iphone-bilder... 1 grad var det när jag kom hem inatt!!

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR