Igår tisdag - mission: hitta sista julklapparna

Hjälp vad min bloggning har blivit dålig! Men jag har så mycket att göra de sista dagarna här innan jag åker hem för att fira jul...

Jag skulle lämna N igår så jag vaknade vid 8 som alltid. Hörde mamman och N utanför mitt rum och jag hörde N säga; "vem lämnar mig i skolan?" mamman svarade då att det var hon... Lite konstigt men de gick sedan så jag antog att hon lämnade honom vilket också stämde. Så jag gick upp, åt frukost, diskade efter mig och plockade sedan ihop på mitt rum. Fick ett sms av mamman, hon skickade numret till skolan om jag skulle vara för sen efter lunch med N och hon skrev "tack igen för att du var hemma med honom igår." 9.50 var jag i centrum efter 7 minuter med spårvagnen. Jag gick och köpte omslagspapper till julklapparna på Casa, letade efter ett speciellt batteri så jag skulle kunna väga min resväska - de kostade 12 euro, kollade pris på en parfym på Sephora och gick sedan till Galleries Lafayette där jag köpte en resvåg, för att väga resväskan. 18 euro gick den på. Jag gick sedan runt i centrum, köpte julklappar och tog sedan spårvagnen hem vid 11.25. Förberedde lunchen åt mig och N och hämtade honom sedan vid 11.55. Det var små problem när han skulle klä av sig ytterkläderna och sätta sig till bords men sedan, inga problem alls. Blev kycklingklubbor och morotspuré. Vi gick sedan till skolan och det var inga problem. Jag gick hem, hämtade min väska och tog sedan spårvagnen till centrum. Mötte Rike vid Commerce och vi gick till Fnac och två julmarknader där de sista julklapparna inhandlades. Vi mötte sedan Sara vid Commerce och Rike åkte hem. Vi gick runt och hon köpte nya skor och fick de sista julklapparna inhandlade. Sedan hittade vi en loppis med böcker där jag köpte bästa Narnia böckerna på franska, 8€ för de två första.
Vi sa hej då och jag var hemma 16.10. Hämtade N i skolan, eftermiddagen spenderades utan problem. Sötaste var när han sa "tu vas me manquer mikaela quand tu rentre en Suède." = jag kommer sakna dig när du åker hem till Sverige. Han duschade och var sedan ombytt till pyjamas när mamman kom hem 18.45. Jag gick då upp på mitt rum, slog in julklapparna i presentpapper och blev klar med det. En timme senare gick jag ned och vi åt middag vid 20.00, precis när pappan kom hem. Blev hemgjord pizza. Föräldrarna skämtade och sa "ska du ut ikväll?" Jag svarade "jag tror det..." Pappan svarade då: "det är då alltså 99,9% säkert att du går ut ikväll också!" Och så skrattade dem, haha jag förstår mig inte på deras skämt ibland. Men det är kul! De sa också att det är kul att jag går ut mycket under veckorna, inte stannar hemma på kvällarna. "Profite bien!"
Jag gick upp till mig runt 21.15, fixade mig snabbt och 21.45 mötte jag Rike vid Place de Cirque. Vi gick först till Flemmings bar men det var fullt så vi gick till Delirium Bar istället där det var livemusik. Bartendern kallade oss "les blondes" och vi drack julöl. Satt där och pratade massor om att åka hem, det är det stora samtalsämnet just nu :] Vid 23.35 tog jag en buss hem, gick 5 minuters promenaden hem. Bussen stannar på gatan där prostitutionen sker här i Nantes, men jag går bara över den gatan och sen är jag på en lugn gata. Dock såg jag minst 10 stycken under bussturen, varav två stod vid hörnet av den "lugna" gatan. Men det är inte så farligt längre, jag hade mobilen i beredskap så jag kunde ringa Rike om det kändes obehagligt.
Runt 00.30 somnade jag.


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR