Om mig

Jag heter som sagt Mikaela Åhlén, född oktober 1993, och har bott största delen av mitt liv på Gotland. Föddes dock och bodde mina första fem år i Stockholm. I juni 2012 tog jag studenten från samhällsprogrammet med språklig inriktning, där jag hade spenderat tre väldigt bra år. Under gymnasiet läste jag förutom svenska och engelska även franska, spanska och latin. Läste till steg 5 i franska, steg 2 i spanska (eller nja, jag tentade av steg 3 sista veckan så tekniskt sätt har jag läst till steg 3) och till latin B.
Jag har ett stort intresse för språk, att resa, internationella relationer, kulturer och allt som inte har med Sverige att göra. I ettan i gymnasiet funderade jag att åka som utbytesstudent till Frankrike, under en tid hade jag även USA i tankarna. Men efter mycket funderande tackade jag nej men lovade mig själv att en dag lära mig franska flytande. Den 21 april 2012 bokade jag min flygbiljett hit till Frankrike och från och med den 15 augusti är jag boende i Nantes, västra Frankrike. Där tar jag hand om en 3-årig kille och lever det franska livet. Familjen känns väldigt bra!! Planen är att stanna där tills slutet av juni.

Trevlig läsning!
Juste, mina bilder tas med en Nikon D3200, Pentax Optio LS1000 eller Iphone 4.

Kommentarer
Postat av: Michaela

Hej Mikaela!
Gud va kul! Jag vet inte om du ens är inne här längre... Men jag heter också Michaela, och funderar på att testa på Au Pair i Frankrike, och framförallt i Nantes! Därför jag hamnade här!! Haha! Vilket sammanträffande! Så jag undrar bara, du säger att du reste som Au Pair privat. Hur gick du tillväga då? Hur hittade du en så bra familj? Hur vet man att familjen kommer bli bra o passa osv?
Väldigt tacksam för svar! Svara gärna direkt till min mejl :)

2016-11-19 @ 23:22:50
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR