Igår, fredag

Jag vaknade sent, eller ja runt klockan tio och tog sedan en dusch innan jag åt frukost. Tog det lugnt innan jag hämtade N i skolan vid 12. Han ville för en gång skull inte lämna skolan! "je veux pas rentre à la maison!" Efter en del övertalning gick vi hem och pratade om hur de hade firat hans födelsedag i efterskott i skolan. Jag gjorde pannbiff liknande till lunch med rösti. Han åt väldigt bra och jag lät honom se två avsnitt av Peppa Pig innan vi gick till skolan, inga problem alls! Jag skyndade mig till franskakursen, fick en lektion "gratis" eftersom jag var frånvarande när farmor och bror var här. Det var riktigt bra, det var bara jag, Rike, Sara och en tjej från Rumänien. Vi gick igenom när man använder "en" och "y" vilket är rätt svårt.
Jag hämtade sedan N i skolan, vi båda var glada att det snart var helg. Lekte sedan hemma ett tag och sedan kom mamman hem vid 17.30! Hon har aldrig kommit hem så tidigt så jag var rätt förvånad. Vi stannade kvar i vardagsrummet, pratade en del och så. Jag frågade om en sak som Sara och jag funderat över, om det finns någon ordentlig skillnad mellan "bon soir" och "bon soirée". Hon sa att det var som vi trodde, att man säger "bon soir" när man anländer och "bon soirée" när man lämnar stället.
Pappan kom sedan hem efter tre dagars jobbresa och vi åt middag. Stuvad spenat, ris och lax blev det. Pappan förvånade mig sedan ordentligt när han sa: "du måste vara stolt nu va Mikaela?" Han pratade sedan om Zlatans 4-2 mål mot England, att Sverige vunnit mot England i den nya Friends Arena, nationalarenan i en förort vid namn Solna utanför Stockholm. Det var enligt honom (och många andra) nästan omöjligt att göra ett sådant mål. Haha riktigt roligt! Vi åt middag länge och sedan ost i ett väldigt bra tag. Jag pratade sedan om Paris-resan, om bra områden att bo och mamman engagerade sig så mycket i det! Hon laddade sedan ned flera appar för att tipsa om boende, riktigt snällt! När middagen var slut runt 21.15 gick jag upp till mig och fixade mig i ordning. Köpte 24 timmars Bicloo kort och sa sedan "bonne soirée" och tog spårvagnen till stan där jag mötte Rike och Sara vid Commerce. Susanna (Schweiz) med kompis kom sedan och vi gick till Tour de Bretagne där vi åkte upp för att se utsikten över Nantes. Så himla fint!!
Vi promenerade sedan till en bar men det var fullt så vi gick till en nattshop, köpte lite där och gick sedan till en irländsk bar vid namn Flemmings. Där mötte vi en tjej från Nantes, Alex från Usa, Denise från Mexico och en kille från Irak som jag alltid glömmer namnet på. Vi satt där ett bra tag innan jag, Camille (tjejen från Nantes), killarna från Usa och Irak, Sara och Rike gick till en klubb vid namn Stakinihov eller något sånt. Vi kallar den för ryska maffian-klubben eftersom det verkligen känns så haha. Dock var musiken där den sämsta vi hört så jag och Sara gick till DJ:n för att önska någon låt. Jag frågade om Swedish House Mafia och han sa att han visste inte vad det var. Ledsna svenskar :(
Vi var där ett tag innan vi gick iväg mot slottet, planen var att gå till en klubb som är på en båt men planerna ändrades på vägen... Utanför slottet såg vi en kille bli misshandlad. Det var redan några där som hjälpte honom och Camille (tjejen från nantes) hjälpte till direkt, så mycket enklare då hon pratar franska. En kille ringde ambulansen och de var sedan på väg. Riktigt läskigt, aldrig sett det förut! Det verkade som om det gick bra iallafall, han pratade under tiden och så.
Vi gick tillbaka till Commerce sen, sa hej då och jag cyklade hem. Det är riktigt brant uppförsbacke hem till mig, sådär lagom kul. Kom hem runt 3.45 och somnade runt 4.15

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR