Söndag

Jag vaknade runt halv elva och mådde lite bättre än igår. Fortfarande förkyld och en aning hostig men bättre än gårdagen. Hela värdfamiljen är sjuk just nu, alla hostar och snuvar... Jag åt min frukost och gick sedan upp till mig och gjorde nästan ingenting i en timme. Runt ett mötte jag Rike på Place de Cirque och vi tog spårvagnen till île de Nantes där vi kollade in lite utställningar på Stereolux. Det var så varmt idag, 28 grader ungefär men mulet. Vi såg någon film som några från Colombia hade gjort innan vi promenerade därifrån till centrum igen. 
Planen var att gå och äta italiensk pizza, den bästa i Nantes men restauranten var stängd så det får bli en annan dag. Vi gick istället till Bueno, en "fast-food" kedja med mexikansk mat. Tjejen som jobbade där var så otrevlig men som tur var quesadillas och burriton supergoda. Och prisvärt!
Vi promenerade efter att ha suttit ett bra tag till Place de Royale och satt vid fontänen. Där träffade vi sedan på Denise (Mexico) och Johanna (Tyskland)! Haha så vi pratade med dem i typ 45 minuter innan vi tog spårvagnen. Vi åkte en station längre bort än min, och väntade där i 20 minuter på Rikes buss. En fransk tant började pratade med oss sedan och jag förstod knappt vad hon sa. Men när jag berättat att jag var från Sverige sa hon att hon varit där för länge sedan, att alla var såå långa. 
Jag promenerade hem och det var bara mamman och N hemma. Pappan har åkt iväg på jobbresa igen... Jag gjorde min franska läxa (fick lite hjälp av mamman) och åt sedan middag. Jag skypade sedan med mamma och bror och sedan fina Malin i 50 minuter. Jag mår så bra efter att ha skypat med de nära.
Samtidigt som jag är här så har jag också läst en distanskurs i engelska, business writing men jag hoppade av ikväll. Känner ingen motivation alls till att plugga, vill bara ta en paus från allt som har med inlämningar att göra. Bara vara här.

Stereolux, den stora konserthallen här i Nantes, cool byggnad!
Streetart här i Nantes.

Ser inte så gott ut, men alltså shit, så gott!
KOLLA VAD JAG HITTADE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DET FINNS ETT SKANDINAVISKT CAFÉ HÄR I NANETS!!! JAG SKA DIT IMORGON. OMG. MÅSTE SKRIVA MED STORA BOKSTÄVER. HON ÄR DANSK SOM HAR DET VILKET INNEBÄR ATT JAG KAN PRATA SVENSKA OCH DET HAR JAG INTE GJORT IRL FÖRUTOM SKYPE PÅ SNART 6 VECKOR! JAG HAR GÅTT FÖRBI DETTA FLERA GÅNGER MEN ALDRIG LAGT MÄRKE TILL "MADAME BLÅ".

Kommentarer
Postat av: bea

hur är det när pappan är borta? =D typ mycket att göra, osv, bara allmänt!

Svar: None
/Mikaela Åhlén

2012-09-24 @ 00:11:42
URL: http://beaboy.blogg.se
Postat av: Rebecca

Alltså. Du säger ganska ofta att maten du fotar inte ser god ut, men nästan varje gång så gör den det ändå. Så att du vet. ;) För övrigt så ser det där cafét sjukt mysigt ut!

Svar: Hahaha okej x) ja jag tycker själv att det ser mycket godare ut irl men kameran förstör bilden ;) haha okej då vet jag!:)
/Mikaela Åhlén

2012-09-24 @ 23:28:30
URL: http://backaintepaback.bloggsida.se
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR