Tisdag

Jag vaknade och kunde knappt andas för att jag var så snuvig. Inte roligaste sättet att vakna på. Min röst var också borta och efter att jag klätt på mig så gick jag ned och mamman sa: "har du sovit bra? jag kan köpa hostmedicin till dig om du vill." Jag vet inte vad hon menade med det men jag antar att jag har hostat under natten, vad vet jag.
Jag gick med N till skolan, helt utan problem. På grund av att jag kände mig lite sjuk så stannade jag hemma i sängen under förmiddagen förutom att jag åkte till närmaste Carrefour och köpte massor av färsk frukt. 
Jag hämtade sedan N i skolan och vi åt lunch hemma. Stannade ett tag hemma innan vi gick tillbaka till skolan. Jag tog sedan spårvagnen till stan och mötte upp Sara, en annan svensk au pair som kom hit i söndags! Första svensken som jag träffat här och troligen den enda! För första gången på 6 veckor pratade jag svenska utanför skype. Sjukt! Så svårt i början att hitta orden på svenska... Vi satte oss på Madame Blå, det skandinaviska caféet och drack te. Pratade i två timmar innan jag tog spårvagnen hem.
Jag hämtade N i skolan och det vräkte ned, ösregnade verkligen! Så vi stannade hemma idag också, dessutom är han en aning sjuk. Vi lekte hemma och han tog sedan sitt bad innan mamman kom hem runt kvart över sju. Vi åt middag, jag skrev brev och vi tittade på tv. Alla hostar här, småsjuka, så mamman hade köpt essentiella oljor som vi har i rummen som ska ta bort förkylningen. Haha ja får se hur det går med det.

Nu ska jag sova, god natt! Imorgon kommer ett inlägg om hur jag valde familj!

Kommentarer
Postat av: Liborius

krya på dig!

2012-09-26 @ 09:28:50
URL: http://liborius.blogg.se
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR