Bildbomb - Igår söndag, ayez jamais peur

Jag vaknade redan vid nio, efter knappt tre timmars sömn... Värdfamiljen höll nämligen på att möblera om i N's rum som är precis bredvid mitt... Jag somnade om och vaknade vid tio igen och gick sedan upp, inte allt för trött! Jag åt frukost, gick sedan upp till mig och för första gången sedan jag flyttade hit så stängde jag min dörr - den är annars alltid öppen när jag är hemma, inte mycket men 20 centimeter kanske? Jag stängde dörren och sov i en halvtimme. Det var så fint väder ute, igen! Jag skrev till Sara och Rike på facebook och vi bestämde oss för att ses. Vi planerade att ta en buss men sedan svarade inte Rike på facebook på ett tag så vi missade bussen då hon åt lunch, aja. Pappan här frågade om jag ville äta lunch med dem vid 13-tiden men jag sa att jag inte var hungrig. Jag bestämde med Rike sedan för att ses vid St Nicolas runt 13.50 så jag tog bussen dit.
Vi gick runt, gick till Place Royale och sedan till bion för att se om det fanns någon film senare att se. Efter det gick vi till Commerce och tog spårvagnen söderut, vid 14.20, väntade på en buss vid "8 Mai" och vi mötte sedan Sara på bussen. Vi gick av vid Vertou och det var så fint väder verkligen. Vi promenerade längs floden Sèvre och meningen var att vi skulle vända efter ett tag men vi fortsatte och fortsatte. Vi såg en ödla där! Så mycket folk var där och gick längs promenadvägen, riktigt fint. Vi mötte även några jägare som var ute och jagade, bara så där... När vi gått ett tag och tänkte vända så var det lika långt att gå till Sara som att gå tillbaka så vi promenerade hem till Sara, totalt gick vi i två timmar, 9 kilometer blev det.
Vi sa hej till Saras värdfamilj och hämtade hennes cykel och gick sedan till Busway, en sorts buss. Vi tog den tillbaka till Commerce och bestämde oss för att äta middag, klockan var 17.30. Det blev galettes på ett crêperiet La blanche Hermine. Vi satt där ett tag innan vi gick till McDonalds haha för kaffe. Det var en man som satt och tände eld på sitt huvud så vi sa till en vakt, scary... Vi gick sedan till bion, hade köpt biljetter innan, och där träffade vi Alex, Leemart, Kerrey och en annan tjej! Haha roligt, de skulle se samma film som oss så vi tog sällskap dit. Vi såg "Les Miserables" och jag lyckades somna en gång under filmen.... Så trött och slut... Men filmen var för lång, nästan tre timmar, enbart sång- visst det är en musikal men inte ett enda ord! Dock var de jätteduktiga. Filmen började 20.30 och jag tog spårvagnen vid 23.30. Kom hem och somnade rätt fort.

På bussen.
20 grader!!! Okej det var i solen men jag såg en i skuggan och då var det 15 grader, älskar vädret här.
Överallt är uteserveringarna framme.
Place Royale.
Jag, Sara och Rike i Vertou, vid Sèvre'n.
Så fint!
Haha Rike hälsar på geten.
Tyckte synd om hästen :(
Min galette; sallad, bacon, potatis, tomat och ost.Haha vi skrattade lite åt Rikes galette, med endast ett ägg :]

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR