En bättre onsdag

Jag vaknade vid åtta tiden, hörde mamman åka till jobbet och N verkade sova fortfarande. Jag låg kvar i sängen och kollade sociala medier och vid 8.50 gick jag ned, pappan skulle precis gå och han sa då att N inte skulle på sporten, han hade haft hög feber under natten... Precis när pappan hade gått så hörde jag N gråta och ropa på mamman. Jag gick upp och jag tror seriöst det tog minst 20 minuter för honom att sluta gråta, jag visste inte vad jag skulle göra. Till slut började jag prata om Pippi Långstrump, att hon klarar sig utan mamma och pappa. Jag frågade honom frågor om Pippi och då var han "tvungen" att sluta gråta, för att kunna vara med i samtalet.
Vi gick ned sedan och åt frukost. Förmiddagen tillbringades åt påklädning, tandborstning och sedan tittade vi på Pippi Långstrump igen på min dator i min säng - blev mer barntv än vanligt men han var ju sjuk... Jag fixade lunch sedan, skinka stekt i stekpannan och morotspuré. Vid 13.30 sjöng vi och läste sagor och därefter somnade han. Jag spenderade tiden då han sov med att blogga, beställa en locktång och ta det lugnt.
Jag hörde honom sjunga vid 16.20 så vi lekte, åt mellanmål och väntade på att pappan skulle komma hem. Han var hemma vid 17.10 och de gick till läkaren vid 17.30. Jag frågade om han ville att jag skulle ta med valpen ut på promenad och han sa gärna. Jag kände att jag behövde en promenad efter att ha varit inne hela dagen. När pappan och N gått så gick jag och valpen på en 45 minuters powerwalk. Bort till de två rondellerna och genom bostadsområden.
Vi kom hem och pappan och N var hemma vid 18.50. Pappan berättade att N hade "la grippe". Det här var så himla roligt haha! Jag tänkte att det då var sjukdomen som var på hans skola och pappan sa lite frågande "eh ja kanske det". Sjukdomen som varit på hans skola var SKABB. Pappan sa att det smittar så N måste vara hemma från skolan och han undrade om jag kunde vara hemma, vad ska jag säga - ja såklart. Så jag missar franskakursen men jag ska ta igen det på tisdag eller så skulle de betala för den lektionen? Jag gick upp till mig, panikade ut till Sara och Rike att N hade skabb och skrev det till mamma också. Jag googlade en del om det och hittade hur smittsamt det är och att man måste byta lakan och så. Jag fick panik då vi sett Pippi Långstrump i min säng under dagen och att jag under förmiddagen också bytt lakanen sedan innan. Jag gick ned, sa hej till mamman som kom hem och hon var också lugn när hon fick veta att han hade skabb... Jag tänkte att det var rätt konstigt. Mamman hade varit vid Ikea och köpt en egen torkställning för kläderna åt mig! Pappan sa att ikväll så händer något och jag svarade att jag visste, att det är en fotbollsmatch mellan Frankrike och Tyskland och vi pratade en del om det innan jag gick upp till mig och fortsatte googla. Jag kom in på Wikipedia, hade sökt på "skabb" och tänkte då att det är bäst om jag översätter själva sidan till franska. Då stod det helt plötsligt "la gale" som översättning! Jag skrev in "la grippe" och det visade sig vara INFLUENSA. Haha! Så jag hade bara missuppfattat, tänkte att grippe var skabb men det är influensa så det är det som han har! Jag pustade ut ordentligt efter det...

Jag gick ned och vi åt kycklingklubbor, haricots verts med svamp och potatis samt stekt squash, gott. Jag berättade om mitt missförstånd och de skrattade så mycket att pappan satt i halsen... Vi pratade en del och jag sa vid efterrätten att jag var tvungen att gå för att hinna se matchen. Jag bestämde med Rike för att ses vid Place de Cirque 20.55. Vi sågs där, gick till en irländsk bar där vi såg matchen mellan Sverige och Tyskland i höstas och sedan kom även Sara. Vi var de enda tjejerna och de enda som inte hejade på Frankrike haha. I halvlek kom även några kompisar från universitetet, Leemart Alex och en annan kille från Mexico. Matchen slutade 2-1 till Tyskland så vi var glada! Vi sa hej då och jag tog spårvagnen vid 23.00 hem. Nu ska jag tvätta av mitt smink och sedan sova, stannar hemma med N hela dagen imorgon...


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR