Igår tisdag 12/2 - mardi gras och fettisdagen

Jag vaknade vid åtta, hörde att föräldrarna åkte till jobben och att N sov. Hans lärare var sjuk så han var hemma hela dagen... När han vaknat åt vi frukost, påklädning och tandborstning. Lite tjat men annars utan problem. Jag bestämde med Sara att vi skulle ses och att de skulle komma hem till oss. Hennes H är nämligen också tre år, precis som N. Jag och N tog spårvagnen till det större Carrefour, en hållplats från oss. Det var första gången jag var där sedan detta hände och det var i september... Jag har inte varit där sedan dess för att det har känts obehagligt. När vi gick mellan gångarna i mataffären hade jag en obehaglig känsla, kändes som han skulle stå där...
Vi hittade allting till semlorna och åkte sedan hem. N var så himla snäll. Vi var hemma 10.40 och tio minuter kom H och Sara! Hon (H) var väldigt lik N, de började prata direkt och lekte en himla massa. Jättekul för vi lät dem leka på hans rum medan vi gjorde degen till semlorna. Dock var det leksaker över HELA golvet sedan but whatever :] Vi gjorde lunch medan degen jäste och N åt sedan varmkorv och pasta med kokta morötter. De fortsatte leka och sedan gjorde vi semlorna, rullade de till bollar vilket de tyckte var jätteroligt! Vi la dem sedan skavfötters i N's säng som mamman hade sagt att vi kunde göra. Sara och jag kollade på lite av Melodifestivalen så länge. De sov inte men vilade en timme. Sara och H åkte sedan vid 16.15 efter en rolig dag!
N såg klart på "Niko - le petit renne"-filmen och sedan kom pappan hem vid 18.00. Han gick ut på promenad med valpen när N skulle duscha. Jag försökte få honom att duscha men han vägrade så under hela pappans promenad var det tjat, skrik och gråt. När pappan kom hem så duschade han snällt... Mamman kom hem vid 18.40, pappan åkte iväg på sport och vi åt rostbiff och "pommes dophines". Vi åt semlor till efterrätt och jag sa att jag hade misslyckats med dem eftersom spraygrädden jag använt hade smält på dem... Mamman sa att de var "maffigt" men sa inget mer så antar att det inte var hennes grej. Det är förresten "mardi gras" (fettisdagen) samtidigt här i Frankrike, de äter dock crêpes...
Jag fixade mig i ordning och sa god natt till mamman och N och gick mot spårvagnen. Mötte pappan och hans "sportkompis" utanför, förra tisdagen kom kompisen förbi och stannade och pratade, likaså idag, att jag gick ut - haha han måste tro att det är det enda jag gör (halvsant). Han sa då "have a nice evening" med stark fransk brytning och jag svarade "merci et bonne soirée". Jag tog spårvagnen och mötte Rike och Sara vid Commerce vid 21.15, vi passerade några barer men slutade vid Delirum där det blev hallon- och jordgubbsöl. Vi pratade en himla massa och 22.45 tog jag spårvagnen hem, började känna mig sjuk - förkyld och hes... Inte konstigt då N hade influensa... Jag kom hem och somnade nästan direkt.

Kommentarer
Postat av: Elin Mattsson

Nej men gud vad äckligt med han säkerhetsvakten! Usch, haha själv hade jag typ skrikit våldtäkt och sprungit därifrån!

Svar: Jag vet :( Alltså då, efter en månad i Frankrike, var ju inte franskan så bra och jag var fortfarande rätt ovan och visste inte vad jag skulle säga... Idag hade jag varit så mycket "modigare" men när jag tänker efter på det så blir jag fortfarande skakis, att han blockerade mittgången så jag inte kunde gå förbi och att ingen var där... Vi var i en matbutik med massa folk men ändå var jag så rädd... Skrämmande!!
/Mikaela Åhlén

2013-02-14 @ 17:34:19
URL: http://vilseiparis.blogg.se
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR