Mercredi

Jag vaknade vid 8.30, gick upp runt 9-tiden och N sov fortfarande. Jag sa hej då till mormodern som åkte till sitt jobb. Sedan hörde jag N sjunga och alltså var han vaken, när jag ätit upp gick jag upp till honom, sa god morgon och gick ned för att han skulle äta frukost. Han såg sedan en film med morfadern, Kirikou, och jag tog min dusch då och fixade mig. När filmen var slut så blev det påklädning och tandborstning för N, som vanligt då alltså. Vi åt sedan "steak haché" och kokta morötter till lunch.
Vi tog det lugnt sedan och vid 14-tiden tog vi bilen till "byns" centrum och gick till bion. Jag, morfadern och N såg filmen "Hotell Transylvanien", den var rolig och bra! Dubbad till franska då och inga problem att förstå. N sov inte sin siesta idag men han var ändå hur pigg som helst, som han alltid är då... Vi kom hem runt 16.30 och lekte då tills det blev tid för att N skulle bada, tvättade även håret utan problem. Mormodern kom hem och jag pratade en hel del med henne när hon lagade mat, om allt möjligt i en dryg timma. Bland annat om livet i Nantes, Frankrike och min första vecka vid kusten, då jag längtade hem och det var så tufft med allt... Vi åt sedan grönsakssoppa med alla möjliga grönsaker i. N pratade med sin mamma i telefon och jag berättade lite för henne om dagen. Hon sa att jag skulle fråga morfadern om jag kan få min eftermiddag ledig imorgon när vi ska till Paris centrum så det ska jag göra imorgon, vore super!
Jag gick sedan upp vid 20.30 med N för att natta honom, mitt i allt började han gråta och la sig på badrumsgolvet, jag tog upp han i min famn och tröstade honom. Knappt därefter slutade han och sa "se jag gråter inte". Jag frågade varför han grät och han sa att han saknade sin mamma. Jag sa till honom att jag var där och skulle inte lämna honom och han sken genast upp. Jag läste sagor för honom och morföräldrarna sa sedan god natt till honom innan jag sjöng för honom och sa god natt. 21.15 gick jag till mig. Sedan dess har jag bloggat och ja, det är det. Ska sova strax, god natt.


Kommentarer
Postat av: Malin i Sydney

Du hade också en väldigt härlig blogg, kul att läsa! :)

Svar: Tackar :D
/Mikaela Åhlén

2013-02-28 @ 04:17:43
URL: http://malinandreassons.blogg.se
Postat av: Elin

sv: ah de är en sån grym stad :D jaa värsta himmelriket haha ;) kolla gärna in senare på bloggen för lite bilder från resan och shoppingen !:)

2013-02-28 @ 12:43:22
URL: http://bbaraaelin.blogg.se
Postat av: Lisa

sv; Jo jag håller med!:D

Allt bra?

2013-02-28 @ 16:56:36
URL: http://lgfoto.blogg.se
Postat av: Emma

Du verkar verkligen ha en underbar värdfamilj som du kan prata med om (nästan) allt! Jag undrar om ni pratar franska hela tiden med varandra eller om du pratar engelska med dem?

Svar: jag svarade lite längre i ett inlägg men ja, vi pratar bara franska med varandra och det är som du säger, de är en underbar värdfamilj jag har och jag känner att jag verkligen kan prata med dem :)
/Mikaela Åhlén

2013-02-28 @ 17:10:24
URL: http://vivoenmallorca.blogg.se
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR