Måndag 17/6-13

Näst sista dagen i Nantes...

Jag vaknade vid 9.00, packade bland det sista - det ville aldrig ta slut, åt frukost och duschade. Rike kom sedan förbi vid 11.45 och vi gjorde i ordning N's present. Han skulle få en fotoram med snäckor från semesterorten i Bretagne där vi varit tre gånger och i den var ett foto på honom och mig, pippi långstrump stämplar samt en bok från bilar-filmen. Vi gjorde sedan ordning lite lunch och åt det innan vi åkte till stan vid 15.00 och gick till Delight Café där vi mötte upp med Alex, Daniella och Joseph. Vi pratade och sa hej då. Kändes så konstigt att säga hej då. Vi brukar ju ses ofta och nu var det hej då.
Vi gick mot Commerce och då kom Leemart springades efter oss och vi sa hej då också. Jag tog spårvagnen hem vid 16.08 och hemma så mötte jag en tjej som skulle ta hand om N veckan efter att jag åkt hem, Abigail. Vi hämtade N och hon presenterade sig. Efter att vi kommit hem så gick vi till parken och lekte där innan vi gick hem och N duschade. Mamman var sen hem och var hemma vid 19.20, det var min sista middag med henne... Hon frågade om dagen och vi sa att allt hade gått bra. Vi åt sedan köttfärssås och spagetti och vi hade en bra men sorglig middag. 20.30 ringde det på dörren och N sa som vanligt när det ringer på dörren "mais c'est qui?" = men vem är det? Det var mina föräldrar och min bror som var framme i Nantes!
De stannade en kort stund och pratade lite med mamman och jag fick översätta då hon inte pratar engelska. Jag åkte sedan med dem vilket kändes jättekonstigt till deras hotell vid Marcel Paul, först till Auchan och sedan till ett Sushi-ställe. Vi gick till deras hotellrum och satt där och pratade. Vid midnatt skjutsade pappa mig till spårvagnen och jag var hemma vid 00.25. Kändes fortfarande konstigt, att min familj var i Nantes, att jag skulle hem, att de bodde på ett ställe och jag på ett annat. Mamman hade satt en lapp på dörren om jag kunde lämna N i skolan så jag somnade rätt direkt.

N's present, boken om bilar. Jag skrev även en text i den från mig.
Jag vet inte om jag "får" lägga upp bilder på N så jag döljer hans ansikte. Men detta var en av presenterna.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR