Söndagen den 17 mars 2013

Jag vaknade vid 9.30 tiden av att det var livligt i huset, somnade om och vaknade 10.20. Åt frukost runt 11-tiden, familjen var i full gång att baka brownies och köket är väldigt litet så det var rätt trångt med 4 personer där haha. Jag skypade sedan, först med mamma och bror och sedan med Sara innan jag duschade och fixade mig i ordning. Värdfamiljen åt lunch och jag gick hemifrån vid 13.50. Jag mötte Rike vid Commerce och vi gick till Place Royale där vi satt. Solen sken och det var härligt väder. Vi mötte Denise där och pratade lite snabbt med henne.
Därefter gick vi till McDonalds för en coca cola light och gratis wifi. Vi satt där ett tag och vid 15.30-tiden tog vi busway till Beaulieu för att möta Sara där. Vi promenerade till Parc de Beaulieu och det var jättefint. En stor grön park och på udden av île de Nantes dessutom. Längst bort var det som en svensk lövskog så det var härligt att se lite skog haha. Vi satt i solen och pratade länge och drog oss tillbaka mot centrum vid 17.30.

Någonstans i ingenstans så tog vi en buss till Pirmil och sedan spårvagnen till Commerce. Vi gick för att köpa biljetter till bion, mellan söndagen till tisdagen så kostade det 3.50 euro = 30 kronor att gå på bio, så himla bra! Vi bestämde oss för att vara oseriösa och såg barnfilmen Boule et Bill bara för den verkade småkul och det var billigt. Den började 18.00 och då gick vi till några Sandwicherie för att köpa lätt middag men hittade inga bra. När vi gick där så råkade vi träffa på Alex och Leemart också, så typiskt Nantes alltså. Vi pratade lite om kvällen, vad de hade gjort och skulle göra. Sedan sa vi hej då, gick och köpte smörgås och sedan till bion. Filmen var verkligen så fransk humor och vi satt där som frågetecken då det inte alls var kul. Sara och jag var mest överrens om att det var djurplågeri i filmen. Den var slut 19.30 så då gick vi och sa hej då, jag tog bussen hem från Place de Cirque och var hemma vid 20.00-tiden. Jag var så himla trött… Skypade i en timme med Bea och gick och la mig vid 22.30.


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR