Vendredi - tgif

Så var det fredag! Jag känner mig så himla, himla välförtjänt av helg. Förra veckan var jag i Paris med N, jag jobbade från det han vaknade på morgonen runt 9 till det att han gick och la sig vid 9. Den här veckan har det varit 8-18.30 varje dag. Jag känner mig så trött, så förtjänt av egen tid. Jag vill bara känna att jag kan gå ut om jag vill, göra lite vad jag känner för. Åh vad jag behöver det. Tack och lov att det är helg imorgon och att inte varje vecka ser ut så här!
Jag vaknade vid 7.50, låg kvar i sängen till 8.40 då N vaknade men pappan var hemma så han gick till honom. Jag gick ned vid 9 och pratade lite och åt frukost. Pappan frågade om jag äter baguette på morgonen och jag sa nej, att jag äter mitt grova fullkornsbröd. Han sa då att jag måste säga till om det eftersom annars köper de mer bröd än nödvändigt. Jag sa då att mamman visste redan om att jag äter mitt grova bröd, jag har visat henne det och ibland köper hon grovt bröd till mig. Han visste inte det och sa att om jag vill att de köper något annat är det bara att säga till. Han åkte till jobbet vid 9.40 och N klädde på sig då. Vid 11.00 gick vi till skomakeriet där vi lämnade in mina kängor igår på lagning. Det var en sur och oartig dam som jobbade då, frågade efter ett kvitto men jag hade inte fått något. Tack och lov fick jag mina skor, 4 euro kostade det att laga!! Så billigt.
Vi tog sedan spårvagnen till Commerce, gick av vid Bretagne då tydligen bensinen var slut på spårvagnen, alltså... Jag såg också pappan gå på en gata längre bort haha. Vi gick och köpte en gigantisk baguette och gick till slottet där vi matade ankorna. N tyckte det var väldigt roligt. Vi tog spårvagnen till Commerce och vid 12.05 hann vi precis med bussen hem. Jag förberedde lunchen vid 12.25 och vi åt potatiskakor med panerad torsk. N åt bra och han somnade sedan sin siesta vid 13.45. Jag har tvättat en tvättmaskin och har sett klart på filmen Bitchkram under tiden. Nu ska nog han vakna snart, hörs ikväll!

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR