Måndag

Det blir lite små inlägg så att det finns något att läsa för er. Vi är kvar på semestern vid en söt ort i Bretagne. Det är troligen ganska dött här resten av året men just nu är det fullt med folk, mestadels fransoser som har semester. Jag pratade med mamma i en timme igår på Skype, pappa i en halv timme och Bea i en halv timme. Mådde väldigt bra efter det.

Idag har varit min första "arbetsdag". Det var lite små problem på morgonen men sedan var jag helt ensam med N ett tag innan kusinerna och tyska au pairen Isabella kom tillbaka. Vi läste sagor, sjöng ramsor och sånger på svenska och franska. Vi tog också en promenad till lekplatsen och hamnen, se bilderna.
Sedan lunch och det gick också bra! Runt fem tiden var jag och Isabella iväg och dansade zumba på stranden. Roligt! En aning komplicerat med instruktioner på franska bara... Förresten, Frankrike har en egen version av "dansa pausa". Dock inte samma melodi men texten är ganska lik!
Nu är vi hemma, eller ja det är jag, Isabella och morfadern som är hemma. Resten är på bio och kommer hem om cirkus 45 minuter. Så runt nio tiden blir det middag, som vanligt här alltså. Vi brukar vara klara med middagen runt tio-elva. Sjukt!
På fredag bär det av till Nantes och då blir det massor av bilder och lite mer information + svar på kommentarer, TACK förresten!!!


Kommentarer
Postat av: Frida - Au Pair i London

Hej! Vad kul att läsa din blogg om hur du har det i Frankrike. Ska själv till London som au pair om 24 dagar exakt haha :)

Svar: tack! åh du ska till bästa london, älskar den staden efter sju besök, bästa london. länkar till din blogg, ska bli roligt att läsa om livet i london! :)
/Mikaela Åhlén

2012-08-23 @ 17:49:14
URL: http://fridaslondon.blogg.se/
Postat av: Frida - Au Pair i London

Samma här, älskar den fast efter sex besök :) Tack, jag länkar dig med!

2012-08-24 @ 21:42:53
URL: http://fridaslondon.blogg.se/
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR