Presenter

Jag har köpt några presenter till värdfamiljen. Hittills har det blivit:

:: Classiques de la cuisine suédoise : recettes traditionnelles et originales - en svensk kokbok från Svenska Institutet som är skriven på franska, verkligen svensk husmanskost, sånt man typ aldrig äter... 
:: Portrait de la Suède - en annan bok från samma ställe, den är väldigt fin och berättar om Sverige. Verkligen ALLT man behöver veta.
:: Gotland in pictures - en bok med text på engelska och svenska och många bilder på Gotland.
:: Bricka med en Gotlands-karta och får.
:: Ett BRIO-tåg med lite räls till N.
:: En sån där randig Pippi-tröja til N
:: En pippi handduk till N
:: Såpbubblor till N.
:: Djungelvrål, ahlgrens bilar och Marabou choklad.
:: Salmbärssylt från Gotland.

Ni som åka åka/är iväg, vad har ni köpt/köpte ni till er värdfamilj?

Förresten, vill påpeka varför det är så få bilder i bloggen. Det är för att min kamera är på vift, letar efter den för fullt och systemkameran som jag skulle köpa har jag bestämt att jag köper i Frankrike istället. Lovar, blir fler bilder snart! Mycket roligare med bilder :)

Kommentarer
Postat av: Julia

Ååååh, har värsta paniken när det kommer till presenterna, har inte köpt en enda än och har ingen aning alls vad jag ens ska införskaffa! Dina var ju kanoners, inte för mycket men ändå gott och väl :)

Svar: Jag såg att kokboken och den andra boken om Sverige fanns på spanska! Kolla på det du :)
/Mikaela Åhlén

2012-08-09 @ 23:59:47
URL: http://julialindstroem.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Jag har också panik, ska ta hand om lite äldre barn så leksaker och sånt känns lite fel. Kul presenter du har skaffat och superbra med lite inspiration för oss andra :)

Svar: Aa jag förstår dig! Tack så mkt och varsågod! Kul att du också ska till Frankrike :) Jag har länkat din blogg:)
/Mikaela Åhlén

2012-08-10 @ 10:24:54
URL: http://parisaupair.blogg.se
Postat av: Rebecca

Åh, vilka bra presenter! Tycker det låter som ganska mycket, så du bör nog itne oroa dig för att det ska bli för lite åtminstone. ;) Själv har jag nöjt med med spelet Det försvunna diamanten. Ett sådant där spel som alla kan spela, och jag har spelat det på tok för mycket så kan reglerna i sömnen. ;)

2012-08-10 @ 13:06:07
URL: http://backaintepaback.bloggsida.se
Postat av: Johanna

Jag tycker det låter som jättebra presenter! Jag köpte Sverigeskålen från SagaForm och en bok som heter The secret files of Sweden till mina värdföräldrar, och barnen fick varsin Pettson & Findus-bok på Engelska och varsin mugg med Pippi och Emil :)

Svar: Jag såg på din blogg att du hade köpt Sverigeskålen, var väldigt inne på den men upptäckte att den inte skulle hinna komma tyvärr... Jag har också kollat på boken, den är jätterolig! :)
/Mikaela Åhlén

2012-08-10 @ 23:16:04
URL: http://hannieboo.blogg.se
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR