Torsdag 20/12

Jag vaknade vid klockan 8, gick upp och fixade mig. Mötte mamman och N och hon åkte till jobbet samtidigt som jag gick med N till skolan - inga problem. Jag kom hem, hängde upp lite av min tvätt, letade efter dammsugaren men hittade inte den... Jag skrev ut en konsertbiljett och checkade in på flyget. Ringde sedan farmor och pratade med henne snabbt. Jag försökte sedan börja packa men det gick dåligt.
Jag hämtade N, värmde på aprikoskyckling med ris och vi åt. Han åt väldigt bra, nästintill problemfritt! Jag lämnade honom i skolan och åkte till franskakursen. Vi bytte julklapparna men det var så failat. Vissa hade inte köpt men de fick ändå... Jag hade som sagt köpt 30 vaccin mot mässling från Unicef och fick en chokladtomte från Kinder. Jag, Sara och Rike gick tidigare, fem minuter, och sa sedan hej då på spårvagnen, god jul och vi ses om två veckor. Rätt konstigt, de jag träffar nästan varje dag här kommer jag inte träffa förrän om två veckor. Kommer sakna dem.
Jag hämtade N, tog det lugnt hemma, lekte och läste. Han duschade och pappan kom hem i fem minuter. Han hade köpt champagne sa han, fira eller sörja min avresa? Han åkte iväg på squash sedan. Mamman kom hem 18.40 och vi åt korv- och grönsakssoppa till middag. Vi pratade en hel del och hon sa att min franska har verkligen utvecklats en massa! Jag sa att jag inte börjat packa och då var klockan runt 20.30. Hon skulle sedan hjälpa mig kolla på Metro/RER till flygplatsen eftersom de bott i Paris hela sina liv. Jag började packa och hon nattade N. Pappan kom hem och de kom in på mitt rum för att kolla resväg till flygplatsen. Kul mitt rum var verkligen kaos då så :} vi kom överens om att det bästa är att ta Roissybussen - direktbuss från Montparnasse till Charles de Gualle. Kostar nästan samma och slipper byta då. N kom in och gav mig en hej då-bisous/puss på kinden. Jag ringde hem i en halvtimme och pratade med mamma och pappa. Slutförde sedan packningen, 23.5 kilo efter flera ompackningar. Får se om de bryr sig annars lägger jag en del i handbagaget som "endast" väger 7 kilo. Det är alla julklappar som väger och tar plats...
Pappan knackade på min dörr runt 23.40 då jag var ombytt till pyjamas. Han frågade om han skulle bära ner min resväska. Jag tackade och sa god natt. Kändes så konstigt att somna, jag hade fjärilar i magen och kände mig som ett barn inför julafton. Det var också en konstig känsla att lämna ett rum och ett hem för ett annat.

Nu blir det ingen bloggning förrän jag är tillbaka i Nantes. GOD JUL!!


Kommentarer
Postat av: Sandra - Au Pair i Irland

God jul och gott nytt år på dig! :D

Svar: tack så mycket och detsamma :D
/Mikaela Åhlén

2012-12-28 @ 15:22:21
URL: http://sanndrasjobergs.blogg.se/
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR