Sjukare

Efter värdfamiljen åkt så såg jag lite Vänner innan jag sov ett tag. Rike och jag hade bestämt att vi skulle åka till Rennes imorgon, jag hostade och snuvade lite bara... Vaknade upp och kände mig inte alls så bra. Letade efter min termometer men kunde inte hitta den så jag tog en lång dusch, drack sedan ett stort glas kallt vatten och tog sedan en Alvedon. Hittade sedan termometern och febern låg på 39.3 grader! Får även lägga till 0.3 eftersom det var muntemperatur så 39.6 efter bland annat ett glas vatten!!
Jag ringde mamma på viber men hon svarade inte så jag ringde hem på Skype. Mamma svarade och jag berättade allt. Såklart blev hon orolig.
Jag smsade värdmamman för att höra vilken sjukdom N hade men det är inte samma som jag har. Hon sa "tveka inte att ringa SOS eller oss, här är numret till fasta telefonen här. Tveka inte att ringa mig." Hon avslutade med Bises=bisous. Kändes redan bättre där!

Jag avbokade sedan middagen som var planerad med Rike hemma hos mig och istället skypade vi och avbokade resan till Rennes imorgon... Tyvärr. Vi skypade i en timme eller så och jag beställde sedan hem sushi från Sushishop. Om man köpte för över 15€ kom de med gratis hemleverans så imorgon blir det sushi till lunch :]
Runt klockan åtta kom sushin, en kille på moped ringde på dörrklockan och sa "bon appetit!" Godaste sushin. Jag skypade sedan med Bea och Sara i en timme var och nu har jag precis släppt ut katten och släckt nere. Febern är nere på 37.8 nu så det känns bättre! Tur att "alvedonen" hjälper!
Hoppas jag mår bättre imorgon men tror det blir ett läkarbesök.... På franska........


Kommentarer
Postat av: Sandra - Au Pair i Irland

Ojoj, krya på dig!!
Sjuk bild... Gud så gott det ser ut :O

Svar: tack! mår mkt bättre nu, som tur är :))))) var vääääldigt gott ;)
/Mikaela Åhlén

2012-11-02 @ 22:58:21
URL: http://sanndrasjobergs.blogg.se/
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR