Igår onsdag

Vaknade vid åtta och ett tag senare knackade mamman på min dörr och undrade om jag var vaken. Jag gick ned och gjorde i ordning N's nappflaska och gav honom den när mamman åkte. Jag åt frukost och han såg Peppa Pig och lekte med sina bilar innan det var dags för påklädning för oss båda. Han lekte på sitt rum innan vi gick till spårvagnen vid elva för att åka på sport/gymnastik. Vi bytte vid Commerce till linje två och åkte till St-Felix där vi promenerade till gympasalen. Det var första gången och N var ganska nervös. Han ville verkligen att jag skulle stanna kvar där, söt!
En timme senare var det slut och vi tog spårvagnen till Commerce och sedan hem. Vi var hemma 13.10, då han annars sover middag på onsdagar.
Vi åt lunch och han sov sedan sin siesta och jag ordnade i köket och såg Svenska Hollywoodfruar.
Jag väckte honom 16.30 och vi stannade hemma eftersom det regnade massor. 19.15 kom mamman hem och jag fixade mig i ordning. En timme senare mötte jag upp Rike i centrum och vi köpte lite gott till bion på Monoprix.
Vi gick sedan till bion Gaumont och kollade om det fanns någon film vi kunde se direkt. Filmen "Le magasin des suicides" hade precis börjat så vi köpte biljetter till den, 10.20€ för en biljett inklusive 3D glasögon. Dessa kostar 3€ här så det gäller att man sparar dem varje gång.
Filmen var animerad för vuxna och i 3D. Den var helt på franska och ganska bra! Eller ja väldigt bra. Förstod väldigt mycket av filmen vilket gjorde mig glad.

När den var slut var klockan bara tio så vi tog tilltrappan en våning upp och testade att gå in i en annan biosalong. Där hade den amerikanska filmen Lawless precis börjat. Den var inte dubbat!!! Fransk undertext hade den men även denna film var väldigt bra. Se den! Jag lyckades dock somna till i tio minuter i mitten av filmen eftersom stolarna är så sköna att jag vet inte vad.
Klockan tolv gick vi från bion. 10€ kostade det fast vi såg två filmer, kanoners. Vi promenerade runt i
Nantes eftersom spårvagnen och bussen går varje hel halvtimme. Det började sedan vräka ned så vi sökte skydd under en stängd restaurant. Jag tog spårvagnen hem och Rike tog sin buss. Nu ska jag sova, god natt!

När det vräkte ned inatt...

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR