Lördag

Jag vaknade runt nio, halv tio, väldigt utvilad efter att ha sovit sedan klockan tolv. Jag gick upp och åt frukost, för ovanlighetens skull - ostsmörgåsar! Ni som är i Frankrike, ni kan ana hur gott det var :]
Fixade mig lite snabbt och gick (läs: sprang illa kvickt) till spårvagnen där jag mötte Rike. Vi åkte till matmarknaden Talensac som ligger nära mig. Så himla härligt med saluhallar! Vi strosade omkring och fotade *turister*... Köpte massa ost och vi var båda en aning nervösa haha när vi skulle beställa över disk. Men det gick superbra. Han som hade "ostaffären" gav mig en bit chevre gratis! Så det blev bitar av morbier, raclette och chevre. Tror det var runt 3-400 gram ost, herregud. Det gick på 4 euro, helt sjukt billigt, drygt 35 kronor!
Vi promenerade tillbaka till spårvagen och åkte med den två hållplatser och sedan promenad där Rike skulle hämta sitt värdbarn på en sport. Jag ville se hur jag skulle gå om jag tar nattbussen hem så jag följde med och gick sedan tillbaka till Carrefour. Hände en så fruktansvärt obehaglig sak där... Tidigare har säkerhetsvakten varit en aning obehaglig men idag var det värsta.
Jag stod bland ciderflaskorna och kollade, ingen annan var där. Han gick fram och tillbaka och gick sedan fram till mig och sa bonjour. Konversationen var sedan såhär:
Jag: bonjour. (tittade bland flaskorna)
Han:  hur är det?
Jag: bra tack (tittar fortfarande bland flaskorna)
Han: vad heter ni?
Jag: förlåt? (möter blicken nu)
Han: vad heter du?
Jag: mikaela (måste hitta ett annat namn att säga...)
Han:
du är mycket vacker.
Jag: hm...
Han: magnifik. (han tar upp handen och jag är rädd att han ska ta i mitt hår efter det som hände i måndags, när jag gick på gatan och någon plötsligt drog handen genom mitt hår så jag backar lite)
Han: har du en pojkvän?
Jag: ja.
Han: bor han i ditt hemland?
Jag: ja men han kommer hit ofta.
Han: okej
Jag: han kommer hit imorgon.
Han: ja imorgon ja, men han är inte här nu.
Jag: nej men han kommer hit snart.
Han: ja men det ändrar inget. han är inte här idag.

Jag gick sedan förbi och sa hej då snabbt. Kändes så himla obehagligt och jag var skakis efter det. Visst, inget speciellt men det kändes så obehagligt och jag visste inte vad jag skulle säga och jag kunde inte gå förbi för han blockerade gången där jag stod... Jag kände mig nästan gråtfärdig och smade Rike: "Omg the sickest thing just happened! OMG! Tell u on the picknick. Omg i'm shaking." Ja okej han frågade bara saker men det kändes så obekvämt och obehagligt. Nu tänker jag inte gå dit på ett tag. Kalla mig fånig om ni vill.

Jag åkte hem och bytte om, vädret var cirka 26 grader och sol. Tog sedan spårvagnen till stan och mötte upp Rike (Tyskland), Nino (Georgien), Julia (USA) och Maggie (England) vid Jardin des Plantes. Berättade om det som hände och vi konstaterade att "det" är Frankrike. Vi åt underbar picknick; ost, cider, hallon, plommon, persikor, coca cola, baguette m.m
Hängde där några timmar innan vi runt klockan halv fem sa hej då och tog spårvagnen. Jag och Rike åkte till Île de Nantes och såg en modemarknad i en lokal. Gick runt där ett tag och kollade men hittade inget. Vi åkte tillbaka till Commerce och gick till H&M där jag hittade en snygg top för endast 14.98 euro! Från Lana del Rey kollektionen.
Jag tog bussen hem och sa hej då till Rike. Hemma gick värdfamiljen precis ut för att äta middag hos grannen. Jag duschade och skypade sedan med familjen i en och en halv timme och sedan med Clara och Sara i en halv timme. Nu ska jag precis iväg, ska möta upp Rike igen och vi ska ha en utekväll i Nantes! Bisous! Förresten, var min namnsdag idag :]
Färsk pasta! Riktigt färsk pasta. Bilderna nedan är från saluhallen.
:( :( :( :( :( :( kött från hästar....
Så sött nära mig, som en korvkiosk men med galettes och crêpes istället!
Modemarknaden/vintageförsäljningen.


Bilder från picknicken kommer imorgon, nu ska jag ut!

Kommentarer
Postat av: Bea

Men fy, vilken jäkla äckelgubbe! :(((( tur att inget mer hände, och du gör nog helt rätt i som inte går dit på ett tag!

Svar: finaste du bea <3
/Mikaela Åhlén

2012-10-01 @ 18:59:46
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR